HTC Desire Clock till Samsung i9000

Discussion in 'Frågor och support' started by hellwheels, Jul 13, 2010.

1. hellwheels

hellwheels Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej, går det att få in HTC Desires Clock widget, den med "digital" tid, samt väder i min Samsung i9000?

Detta kanske är en enkel fråga, eller inte, det är hur som helst min första Android tele så jag är lite vilsen!

Tack på förhand

Tobias

2. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Inte den riktiga widgeten eftersom det är en HTC specifik app. Men på market finns betalappen Beautiful Widgets. (Kräver ju iofs att du har utländskt SIM kort eller rootad telefon så att du kommer åt betal appar.)

Fancy Widget var en klon av HTC:s widget och den fanns fritt i Market fram till slutet av Juni. HTC ansåg att den var för lik deras egen widget så den togs bort från Market. Men via Google kan man nog hitta apk:n så att man kan installera den direkt.

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

svar nej, inte på ett enkelt sätt iallafall

4. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du vill ha en app/widget som heter "Fancy Widget".
    Den börjar ligga med i fler och fler "rom's" jag tror dock inte den finns på Market. på hemskärmen är den identisk med HTC's digitala klocka och har samma väder ikoner och väder-källa.

Beautiful Widgets fick ju klagomål från HTC när de hade samma utseende och fick då byta standardutseende, antar att det är därför Fancy Widget inte finns där... EDIT:.. kollar på AndroLib och ser att det blev precis samma för dom

http://www.androlib.com/android.application.com-fancywidget-android-FDiF.aspx
    , klagomål från HTC så appen är under redesign.. Jag har en version uppbackad på SD-kortet, kan försöka ladda upp den nånstans

5. ivarson

ivarson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja kunde inte ladda upp min, men hittade en annan upload med den sista versionenen:
    http://www.megaupload.com/?d=7I36AT8D

ladda hem via datorn/mobilen och installera med filhanterare som Estrong eller Astro Filemanager, vaseegod

edit: detta är såvitt jag vet ingen betal-app så det är väl inget krux med att länka då antar jag

6. hellwheels

MINA ENHETER

Tack för svaren samt ett stort tack till länkarna, har laddat ner appen nu (till datorn), ska bara lista ut hur man installerar det hela med :)

7. hellwheels

MINA ENHETER

Och för att förklara lite så är jag ju ute efter en som ser ut som den, av den enkla anlendingen att jag verkligen gillar den, finns det likvärdiga, eller bättre så är jag ju game.

8. hellwheels

MINA ENHETER

Jag har nu testat lite fram o tillbaka, med diverse väder widgets, på denna får jag inte igång vädertjänsten, bara klockan. Vad kan vara fel?

9. zidane84

zidane84 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Har också lagt in Fancy Widget nu. Får inte heller vädret att funka. Nån som har några tips?

EDIT: Löste det genom att manuellt ställa in min position i Weather settings!

Last edited: Aug 1, 2010
  10. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    yuck... os monitor rapporterar att fancy widget tar väldigt mycket cpu även i idle. Varför kan man ju undra... den åkte ut iallafall!