HTC Desire har hängt sig totalt

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av kafo, 17 sept 2011.

1. kafo

kafo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min HTC Desire brukar fungera. Stängde av den under en flygresa idag. När jag skulle starta den kom bara den vita bilden med HTC fram och sen hände ingenting. Den gick inte ens att stänga av. Plockade ut batteriet en stund, men ingen förändring. Har nu tagit ut batteriet igen och väntar och har kollat på forumet.
    Finns det någon enkel bot?

2. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Testa plocka ut batteriet, alterantivt att du återställer den via recovery..om det nu är möjligt.

3. inact_0030

inact_0030 Guest

Ofta är det ett fel på sd-kortet som orsakar detta. Ta ut sd-kortet och sätt det i en kortläsare ansluten till en dator. Man behöver då oftast en adapter att sätta micro-sd-kortet i. Se till att du har markerat alternativet i windowsinställningarna under mappalternativ att alla filer (även skyddade systemfiler och dolda filer) skall visas. Markera alla filer och mappar på kortet och kopiera till en plats på datorn eller annat ställe som backup. Kör sedan en diskkontroll på kortet och markera att fel skall repareras automatiskt.
    Detta gör du genom att högerklicka på kortet, markera egenskaper, verktyg och välj sedan felkontroll.
    Vanligtvis ändras inget på kortet som har med filer att göra och inget meddelande om att något har gjorts behöver komma, så man kan direkt ta ut kortet och prova det i telefonen igen. Skulle man sedan upptäcka att något saknas så kopierar man in det igen från backupen man gjorde.
    Har du möjlighet så kan du också prova med ett annat sd-kort, man måste då bara kopiera in filerna från det gamla kortet (om det fungerar alltså!).

4. Sreppling

Sreppling Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Den startade(cm7 bootscreen) faktiskt när jag tog ut sd-kortet, drog precis en diskkontroll men upptäckte inga fel. Ska kopiera filerna tillbaka till sd-kortet så får vi se om det fungerar :)