HTC Desire har hamnat i bootloop

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av maajk, 18 jul 2011.

1. maajk

maajk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja! Hade flashat in cyanogenmod innan jag bestämde mig för att flasha in gapps. Gick in i recovery och flashade gapps zip-filen från sd-kortet, sedan rebootade jag och nu ligger jag i en bootloop. Har provat att wipa allt och flasha in cyanogenmod, men ligger kvar i en bootloop..

2. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
  3. maajk

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket för hjälpen! Provade att göra en full wipe och återställa nandroid backupen, och det fungerade! Då återstår frågan, hur flashar jag in gapps om jag använder mig utav cyanogenmod 7?

4. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    har du CM7 inlagt just nu så bör det bara vara att flash den i recovery
    har du annan ROM inlagd nu men vill lägga in CM7 + Gapps så se till att ta full wipe innan du lägger in grejerna.
    eventuellt så krävs full uppstart mellan att man flashar CM7 och Gapps men jag vet inte.

men Gapps är väl bara Market + lite andra Google appar? eller är det något mer som man -måste- ha?
    annars kanske det kan vara en idé att lägga in Market separat och sedan från Market installera Google apparna
    (.apk finns i så fall att ladda ner exempelvis från denna sida: [UPPDATERAD] APK ingår - Den nya Android Market; Tillägg av filmer, Böcker och mer - AndroiDear )

5. maajk

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problemet är nu löst. Jag flashade in fel version av gapps, vilket var orsaken till bootloopen. Jag har nu installerat den rätta versionen och allting fungerar prima! Tack så mycket för all hjälp!

6. Raevbur

Raevbur Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

(Edit: Har löst det, ingen aning hur, men nu fungerar telefonen)

Då passar jag på att låna tråden.

Några veckor sedan så fastnade min Desire i en bootloop efter växlat mellan diverse roms.
    Ytterliggare ett problem dök upp vid det tillfället, jag kom inte åt SD-kortet från recovery, alltså kunde inte komma åt NANDROID backup eller andra roms.

Dömde ut telefonen som död för gå och köpa mig en SGS2 istället, gav bort Desiren till en kompis som skulle lämna in den på service.
    Service kunde tydligen inte lösa problemet och jag fick tillbaka telefonen, så jag tänkte ge den några sista försök.

Det jag märkte nu efter jag fått tillbaka telefonen är att SD-kortet hittas numera via Recovery, så jag bytt HBOOT table till N1 och installerat MIUI för att testa boota, men icke. Telefonen är fortfarande i bootloop.

Finns det någon som kanske har några förslag eller guider som jag kan testa på?

Last edited: 29 jul 2011
  7. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

EDIT: NVM, missade att det var löst :)

Last edited: 29 jul 2011