HTC Desire HD Batteri Högkapacitet 1800 mAh

Diskussion i 'Desire HD' startad av semestermorgan, 1 okt 2011.

1. semestermorgan

semestermorgan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag är också nyfiken på det här :)
    välkommen till swedroid btw ;)

semestermorgan gillar detta.
  3. semestermorgan

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack tack :)

4. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Kortfattat: Skräp :-P

Längre: Har du tur ger det ungefär samma kapacitet som originalbatteriet. Men högst troligt så är det bluff och båg.

5. semestermorgan

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hehe sugit, vet du om de finns nått annat bra batteri för mer kapacitet?

6. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

har du egen erfarenhet av detta eller?

7. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

I princip är det samma sak gällande alla "högkapacitets"batterier. Har du tur ger det samma, oftast lägre.
    Ingen egen, men har letat en del efter ett bättre batteri. Och efter tråd på tråd på tråd på XDA om "ett lovande högkapacitetsbatteri" där besvikelsen alltid kommer då folk börjar få dom levererade.

Det enda jag sett där folk faktiskt har fått mer kapacitet är
    [HLI-DesireHDSL] Buy Mugen Power 1500mAh Extended Battery for For HTC Desire HD / Softbank 001HT / HTC AT&T Inspire 4G
    Men skillnaden är inte direkt så stor, och prislappen är i grövsta laget. Men med det här batteriet har folk iaf sett en förbättring, till skillnad från alla 10$ batterier på ebay och liknande.

semestermorgan, johejdu och infexis gillar detta.
  8. attination

attination Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör 1800 mAh Andidabatteri i min DHD, och upplever det faktiskt som snäppet bättre än orginalbatteriet, ca. 10-20% högre kapacitet.

9. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Hittade tråden på XDA tillägnad Andida. En himla massa sidor, men förutom någon ny användare med 1 post som på knacklig engelska försöker förklara hur awesome batteriet är så är alla överens om att det i runda slängar är samma som originalbatteriet.

Dock är det ju såklart ett ruskigt billigt extrabatteri om man nu är ute efter det, men är man ute efter mer kapacitet är man fel ute tyvärr :-(.

Andida 1800MhA Ace Battery - xda-developers

Och om ni inte orkar leta själva så copy-pastar jag lite siffror :-)

Last edited: 1 okt 2011
  10. hmf

hmf Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag tror att många lurar sig lite när man köpt sitt nya "högkapacitetsbatteri" och jämför batteritiden med sitt kanske 1-2 år gamla originalbatteri som inte längre är lika piggt som det var från början.

Beställde ett nytt originalbatteri från HTC till min Hero och batteritiden ökade med uppskattningsvis 30% jämfört med det gamla, båda batterierna är märkta med samma kapacitet. Ett batteri med högre angiven kapacitet borde alltså ge ännu större förbättring i batteritid om märkningen är korrekt, annars är det troligtvis en bluff.

11. Landell

Landell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har precis ett sånt, funkar kanon, får mer batteritid än orginal.

Sen kan ni som bara hört saker lägga ner, testa ist för att höfta.

12. utor

utor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    288

MINA ENHETER

Om du tittar igenom den stora tråden på XDA, så ser du ganska snabbt att det gjorts flera mätningar på kapaciteten, så det är väl du som höftar som säger "får mer batteritid än original". Hur mycket mer? Hur har du testat det?

De enda som säger att batteriet är bra i XDA tråden är i princip chinese sellers med tanke på vilken nivå det är på deras inlägg.

Men gissa vad jag skrattade gott när jag kollat vilka tidigare inlägg du skrivit, jo visst säljer du också "högkapacitetsbatterier"

https://swedroid.se/forum/37948-batteri-htc-desire-hd.html

Avarell_Dalton och McJerre gillar detta.
  13. mobilkungen78

mobilkungen78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Jag kör med andida 1800mah och upplever betydligt bättre batteri tid än originalet

14. Qus

Qus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag köpte ett andida 1800mah och jag gjorde ett test efter jag hade kört det ungefär en månad och då fick jag ungefär 5% sämre batteritid än original.

15. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kör ett billigt 1600mah-batteri som reserv. Något sämre än originalet. Håller ett bra tag sen= all juice borta på ett par timmar och då med ungefär likvärdig användning på båda batterierna. DHD-batteriet är verkligen i klenaste laget. Skärmen är sämre än min förra Desire med LCD. Annars har nog DHD det jag behöver just nu! :)

16. Landell

Landell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej....
    Nu vet jag inte hur det går för dig att forska på forum...
    Om du tittar en gång till så kanske du ser att batteriet jag sålde då var ett 1600mah batteri. Det vi pratar om här är 1800mah batterier, det förklarar ditt svar om andra tester...

Jag har inte kollat några tester för jag anser att batterierna är så billiga så jag kan skaffa min egen uppfattning. Därav gör jag inga höftningar, jag testar själv.

Varför jag sålde 1600mah batterier var för att jag köpte hem flera när jag köpte till min då det vart billigare.

Det var heller ingen som hade frågat HUR man hade testat dessa batterier därför gav jag ingen förklaring, men är det någon som vill veta exakt hur jag testat så är det fritt att fråga, OM intresset finns vill säga.

Innan du gör fler spydiga o dryga påhopp kan du ju själv bidra med något som ger något.

För att du skall slippa leta mer så kan jag meddela att jag inte säljer några 1800mah batterier...

17. Bettanboop

Bettanboop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har faktiskt köpt ett batteri på Ebay (från Kina såklart :)) som ligger på 2000mah.
    Köpte det mer för att ha ett extrabatteri i väskan då man inte har möjlighet att ladda hela tiden (har aldrig varit med om en mobil/batteri med så dålig prestanda i standby än DHD)
    Men nu visar det sig att detta batteri ger mig ca 25-40% mer i batteritid än orginalet!
    Och mitt orginalbatteri och mobil inhandlades nytt i juni i år!
    Har inte gjort några tester på batteriet och har inte intresse av att göra det heller då jag hellre uppskattar att min mobil håller hela dagen med ett batteri inköpt från Kina...
    :-)

18. johejdu

johejdu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte batteriet MugenPower 1500mAh efter detta tipset....och är nöjd. Kört det några veckor och får nu ut ca 20%( kanske mer) mer än orginal vilket märks i användandet....så tack för tips! :)