Säljes: HTC Desire HD - Ej låst, 2000 kr

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av heudler2000, 6 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. heudler2000

heudler2000 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

tänkte sälja min HTC Desire HD då jag inte använder den sedan några månader tillbaka. Telefonen kommer i kartong med alla tillbehör utom hörlurarna som jag har tappat bort.

Jag har köpt telefonen av min arbetsgivare (Hi3G Access AB, 3) vilket innebär att köpeskvittot ser lite annorlunda ut. Ni får med en kopia på detta så småningom (så fort personen som har originalen lagrade kommer tillbaka från sin semester vilket är om 1-3v) samt att vi kan skriva en överlåtelse av hårdvaran från person X till person Y om du känner att det behövs.

Jag vill minnas att telefonen köptes någon gång i februari 2011, så det är cirka 18 månader garanti kvar. Telefonen kan skickas rekommenderat mot förskottsbetalning (en direkt överföring till mitt bankkonto, inget Paypal eller liknande) men jag föredrar att köparen möter upp mig på min arbetsplats, vilket är 3's huvudkontor Lindhagensgatan 98 på Kungsholmen i Stockholm.

Har ingen bra kamera att ta bilder med men telefonen ser helt orörd ut, kan inte se några reper eller andra blessyrer.

Har ingen lust med byte eller folk som vill sänka det redan väldigt låga priset, lade ut en annons på Blocket igår som jag tog bort pga att man blir bombad med skamliga förslag, så försök att hålla nivå tack.

Skicka ett PM vid intresse så kan vi prata mer där :)

2. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Har den några otäcka "3" programvaror installerade per defualt eller är den på något annatvis brandad med "3" loggor eller liknande.

Hur kommer det sig att inte originalkvittot ingår?

Jag är sugen på att köpa av dig men väldigt tveksam då varken originalkvittot ingår samt att man ska få en kopia om 3 veckor, kopia kan man själv skapa i photoshop.

Sen att du är helt ny här och din allra första inlägg gäller en jättebillig sälj annons. Ringer många varningsklockor somsagt.

3. heudler2000

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

det verkar vara en generic ROM, kan inte se något som har med 3 att göra annat än att startsidan i browsern är mobil.tre.se.

Originalkvittot ingår, vart har du läst att det inte gör det? Det ser ut inte som ett traditionellt kvitto dock då det som sagt är ett personalköp. Det är egentligen det enda köparen behöver (för att t.ex. nyttja garantin om nödvändigt) men om önskemål finns så är det bara att vi skriver ett separat kontrakt som besvisar att jag lämnar över äganderätten till någon annan.

Som du kan se i annonen, ser helst att köparen kommer till min arbetsplats på vardagar så att man får chansen att klämma lite på telefonen innan. Jag betalade 3400 kr för telefonen, så att få iväg den för 2000 kr smärtfritt känns rimligt för min del. Nu blev det inte så smärtfritt här heller dock...

4. heudler2000

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telefonen är såld sedan i måndags. Tack till alla för visat intresse.

5. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Låser.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.