HTC Desire HD - Hur bra egentligen?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Eavo, 2 dec 2010.

1. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej damer och herrar? Flickor antar jag inte hänger här..? ( Försök till framlockande ). ;)

Idg har skrivit en recension som fick mig att få lite negativa tankar angående denna telefon samt så hålls det på på facebook angående om iphone skulle vara bättre än denna. Jag själv gillar inte riktigt iphone ens. Så jag tar väl åt mig lite sådär bara. Men skulle vara kul att faktist ha en liten diskussion angående hur bra faktist HTC Desire HD står gentemot sina konkurrenter.

Av allt jag läst och tittat själv på mobilen samt allt jag sett på youtube så verkar det vara en riktigt fin mobil, speciellt för den som vill ha en lite större skärm och friare mobil.

Men vad tycker ni alla andra? Förstår att det kanske är LITE fel forum att försöka få en jämn fördelad åsikt i, men kom igen nu!

M3: IDG's recension -> http://www.idg.se/2.1085/1.351732

2. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Om jag vore du, hade jag läst de 40 trådar som finns angående detta ämne. Dvs dom som pekar på de negativa, och de som pekar åt det positiva.

3. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstår att det finns folk som alltid klagar på allt trådskapande. Finns överallt. Tänkte mest att det är alltid så jäkla tråkigt när man inte har en summerad tråd som tar upp hela erarenheten av mobil i sig. Tänkte att detta kunde vara ett tillfälle till att göra en sådan tråd. Så därför.

Ber om ursäkt om vissa tar illa upp men ber er att hålla er till ämnet.

4. Mr.Mo

Mr.Mo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

5. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Fast det är ju just det. Alla försöker få svar så snabbt som möjligt, och en "summerar tråd" kan inte existera >< Omöjligt om ingen mod deletar alla onödiga inlägg som mitt tex. Tycker det är bättre att läsa neg/pos vad folk redan skrivit. :)

Men hur bra är DHD egentligen
    ? För att vara min första androidtelefon så kan jag inget annat än ge den 10/10. 29/30 utav polarna har Iphone 3GS/4 och dom har man pillat på oändligt många gånger vilket var anledningen till att jag valde Android. Helt för att man kan göra pretty much vadfan man vill med den. Iphones känns simpelt, är låst och använder sig utav Itunes (dåliga minnen från ipod :<).. Jag använder den vardagligen till att lyssna på musik, spela (Ps1 spel ftw) och surfa vilket är grymt snabbt. Och dom få gångerna jag måste åka på en tur i bilen så fungerar gps'en mer än bra, älskar skiten.

Mobilen i övrigt är blixtsnabb och alla med sina Iphones känner sig odaterade (ord?) pga det samt skärmen. Kameran klagar folk på, men till just mig fungerar den mer än dugligt. Ljudet i samtal är inget att klaga på, brukar oftast lyssna på musik så jag har in-ears ipluggade så ljudet är grymt. Lika när man lyssnar på musik, aldrig varit med om sånt grymt ljud. Dolby-ljudet men speciellt SRS hjälper och gör det enorm bra.

Och med det sagt så är det nog inte så mycket att ta in antar jag, eftersom jag inte står opartisk till min lilla recension. Men det M3 skrivit är ju rent av bullshit och han lär varit sämst som skrivit det. Finns en tråd om recensioner, där diskuteras det en massor.

Last edited: 2 dec 2010
  6. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag håller med och skulle säkert säga detsamma om telefonen om jag hade en redan. Men känns som man har en efter att ha tittat på alla youtube-klipp samt alla recensioner.

Skönt att höra att gps'en funkar bra då det kan vara riktigt skönt i sommar när man åker iväg med bilen oftast. Just att jag älskar när saker flyter på är varför jag väljer denna mobil. Iphone flyter rätt bra med men har aldrig testat tunga program på iphone så där kan jag inte säga så mycket.

Gillar din stil och tackar för att du inte gav upp på tråden direkt iaf! :-*

Är det något som blev deprimerande med mobilen?

7. Moonshine Fox

Moonshine Fox Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Haft min nästan en månad och det finns i princip ingenting jag på rak arm kan klaga på, förutom småbuggar i vissa apps (se mina övriga inlägg). Mycket kompetent telefon.

8. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

varför läsa m3s dåliga recension när du har en superrecension här på swedroid.

jag är supernöjd med mobilen kan jag säga. kommer aldrig att någonsin återgå till något med mindre skärm, den saken är klar.. :P

9. Eremiten

Eremiten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hahahaha, den recensionen måste varit den sämsta jag läst! :)

Hur fan kan man ge minus för att skärmen är för stor? Det är som att gnälla på att det i bagageutrymmet inte får plats 5 stora resväskor i en formel 1 bil!
    Oh no, min nya på 42" tv har för stor skärm... <3

Jag är nöjd med min iaf även om det buggar lite här o där emellanåt men det är ju mjukvaran som ställer till det lite, vilket borde lösas när som.

10. Eavo

Eavo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad är det för buggar ni talar om?

11. TazZy

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

12. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Ptja, om vi säger så här. SGS är bättre än Desire HD rent telefon/prestandamässigt.
    Jag bytte däremot från SGS för att kunna ta bilder på tex krogen där det är OMÖJLIGT att använda en SGS + att jag ville ha annan pentile.

13. Milleson

Milleson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Nja, skulle inte säga att SGS är bättre än DHD prestandamässigt då det enda SGS har som är bättre är grafikdelen. I övrigt så slår DHD'n SGS på nästan allt.

14. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

hur bra

Börjar alltmer tycka om den som surfmobil, med mig ute är den inte, för stor. Om jag hade användbara öronproppar kanske, men medföljande är ett skämt. Så stora hörselgångar har jag aldrig sett.
    Däremot hör kameran hemma på en lur för 800 sek. Har inte fått en anständig bild ännu, då jämför jag inte med kameror. Hade hoppats på spontana bilder för FB, men det går inte. Både Nokia N8 och Iphone4 ger betydligt bättre bilder med naturligare färger. Vill inte outa mig själv, annars skulle jag ladda upp dem någonstans. Så, ni som hänvisar till systemkameror, det handlar om acceptabla bilder, inget annat.

Last edited: 3 dec 2010
  15. Mundane

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Som sagt, jag har båda och SGSen totalt krossar DHDn mer eller mindre.

16. Miheisso

Miheisso Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fattar inte vad folk pratar om, jag har inte hittat en enda sak som stör mig på DHD. Klockren, men framförallt snygg och exklusiv

17. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

18. Mundane

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

19. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Härligt. Riktigt bra, opartisk jämförelse!

20. inact_0035

inact_0035 Guest

Fin mobil med kass kamera.