HTC Desire HD, Incredible S eller Xperia Arc (en till sån där, VILKEN?!-Tråd)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av rullarn, 10 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla glada!

Sitter här med en Iphone 3G. Och kan säga att jag stått ut med den i 2 år nu, och jag börjar mer eller mindre bli gråhåriga pga den och inte stress i livet, hehe.

Så nu är de dags att kliva in i Android världen, har varit intresserad av en Android sen veckan efter jag köpte min Iphone.

De jag kollar mest på är då,
    HTC Desire HD
    HTC Incredible S
    Sony Ericsson Xperia Arc

Som ni ser, genomgående på dessa är skärmstorleken. Har tittar på LG optimus 2x, men den har fått på tok för varierande kritik. Visst är de väll till en viss del att den är dual core och inget är optimerat för den. Sen tilltalar den mig inte så estetiskt heller :)
    (ska dock kolla den LITE till innan jag räknar bort den kanske?).

Men jag vill primärt ha full kontrol på mitt UI så jag kan få det exakt som jag vill ha.
    Pendlar ca 30-35min (enkel resa) om dagen, så totallt 1 timma. Där vill jag kunna ha musik (givetvis funkar ju spotify på alla dessa så de är ju no problem). Men jag kanske vill se nån serie eller liknande, då vill jag att de ska gå fort och lätt att få över den, inte 6 timmars förarbete som för Iphonen :D

så jag förstått de så har alla problem med HD-material, men vetifan om de är något jag kör vanligen ändå på serier iaf :)

Arc har ju gingerbread, och undrar då om Desire HD och Incredible S kommer få detta inom en framtid eller om de ska vara de som överväger mitt köp :)

Kommer byta mobil på Fredag hos Telia.

Tacksam för all hjälp!
    Hjälp en vilsen person ur Iphone-träsket! :)

2. dude

dude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

har själv en arc,supernöjd men det finns ett problem,bara 281mb till appar och när jag lägger spelen på sd kortet blir den varm och slösar batteriet 2x snabbare

desire hd och inc s borde få 2.3 under april har htc sagt men man vet aldrig vad som händer.själv ska jag kanske byta till lg o2x

arcen har enligt mig enklaste ui,allt flyter på snabbt,i klass med LP+.en super bra skärm
    och den är ganska liten för skärmens 4`2 storlek,o2x har ju 4`skärm men telefonen är högre,bredare och tjockare en arc
    htc har jag aldrig haft så vet inte hur dem är
    så om du inte bryr dig om interna minnet så satsa på arc

3. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret!

Läste också att de är lite ont med minne till appar, men vet inte hur jobbigt/påverkande de kan bli för mig :)
    De som tilltalar mig är deras skärm på Arcen som de säger är ruggigt bra, så vitt jag förståt :)

Var och kände lite på Arcen, Desire HD och o2x idag. Arcen låg ju lätt bäst i handen och kändes som den hade lite design själ :)

Usch vilket jobbigt i-lands problem :D

Just LG o2x är svår för mig. jag hade en LG viewty när den släpptes, och har nog aldrig varit så missnöjd med en mobil i mitt liv. Tror de hängt kvar att jag inte har något förtroende för dem, hehe.

4. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Själv har jag precis skaffat mig en incredible s. Jag är väldigt nöjd! Skärmen är super... Har inte testat arc så kan inte jämföra, men det är då inget fel på denna skärm. 1gb interminne gör ju att man inte behöver bekymra sig för utrymme va gäller appar.

HTC sense är något jag uppskattar och gillar mycket. Med nya sense kan man ju även byta skal :) Vill man inte använda sense så är det ju bara att byta launcher.

2.3 kommer, frågan är så klart när. Jag tror nog att det kommer rätt snart :) men säker kan man inte vara. Tycker dock att 2.2 fungerar alldeles utmärkt, så det är inget jag direkt lider av.

Kort och gott:
    Jag rekommenderar absolut incredible s! Men i slutändan är det alltid en smaksak :)

rullarn gillar detta.
  5. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret Madeli!

Hur upplever du batteritiden?
    Jag räknar iofs inte att vara ifrån en laddare så mycket, och har som vana att alltid koppla in mobilen när jag väll sätter mig vid en dator (vilket iofs kanske inte är de bästa för batteriet, hehe).

Och om provat, se på film/serie, och om så hur har du upplevt det? För de är jag ruggigt sugen på. Lirar väll en del spel, men då fastnar jag för spel i stil med Angry birds och inga vrålåk, för de har jag mina konsoler till :)

Kan väll passa på att fråga en nybörjarfråga.
    När man har med Iphone och göra så är de ju dryga Itunes man måste använda, vilket gör allt så obekvämt och omständigt.
    Hur funkar de med Android rent generellt, kanske är olika beroende på tillverkare? :)

Men ska man kolla bort från Desire HD och fokusera mer på Incredible S Vs. Arc? (Som sagt LG o2x ... har dåligt förtroende för LG och mobiler ^^)

Tackar för era svar hitills, får mer och mer klar syn.

6. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag har ju Desire HD och tycker att den fungerar suveränt, har kollat film och så och tycker man ser allting väldigt bra.
    Vad gäller filöverföring så verkar det vara generellt att man kan välja vad man vill ansluta med, samsung kan man ansluta med kies, HTC har HTC sync, SE har PC-suite men med alla telefoner jag har haft (HTC desire HD, SE X10, Samsung ace och tab) så har man kunnat ansluta telefonen som diskenhet och då är det ju bara "drag-släpp" :)

Men HTC Desire HD och Incredible S är mer en fråga på hur stor skärm du vill ha skulle jag säga, Is har lite mindre RAM än DHD men tror att det är så pass lika så man inte märker någon större skillnad än just skärmstorlek :)

rullarn gillar detta.
  7. dude

dude Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

haha kan man jämföra android med lg:s sega mjukvara:)

8. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren baracken! :)

Så de är inte svårare än så att få över filer, då kan jag inte ha det som nåt som ska överväga till den ena, hehe :)

Så i din mening så ska jag inte kolla desire hd, incredible S vs Xperia Arc utan lite HTC vs. SE? :)

9. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ne förviso, men de var väll mer att jag tappa förtroende för dem, hehe :)

10. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ja ungefär, är mest ram och skärm som skiljer is och dhd och även faktiskt nya desire s. Sen är det ju lite design som skiljer också givetvis :-)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

11. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo precis :)
    Usch vilken beslutsångest detta ger mig, värre än när jag köpte min första lägenheten, som jag fick veta att den blir min idag, woho! (off-topic!).

Hur funkar HTC sense för dig, om du använder det alltså? :)

12. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Håller med. Det som gjorde att jag inte valde desire hd var att den har i mitt tycke för stor skärm. 4" räcker för mig. Hdn kändes för stor. Utöver det är det bara små skillnader som jag inte tror märks speciellt mycket.

Spel är inga problem och pratar vi angry birds kommer du inte bli besviken :P

Jag har inte kollat film på denna mer än från YouTube och det fungerar fin fint :)

Glömde batteritiden... Den är bättre än den desire jag hade innan. En dag med en hel del användande går utan problem. Inte så mycket användande och den klarar sig säkert 2-3 dagar. Själv använder jag min mycket jämt så har inte kunnat testa hur länge den kan gå :P

Last edited: 10 apr 2011
  13. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, de är väll så jag tänker, är de där .3" något jag behöver :)

Angry birds snackar vi, och enkla spel som det, inget direkt som ska vara krävande liksom.

Försöker hitta information om tittande på film och serier, att du upplever youtube bra är positivt för mig dock, så tackar :)

Batteritiden låter helt okej för mig!

Tack för alla svar hittillas allihop!

14. anderzzun

anderzzun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

sorry om jag lånar tråden lite

jag är ute i samma sitts,ska köpa ny mobil och kan inte välja mellan dessa 3

DHD är snyggast

IncS har bättre skärm?

ARC har bäst kamera

DHD:ns kamera kan väl inte vara så dålig för stillbilder?

15. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag gillar faktiskt HTC sense, tycker att det fungerar fint gillar att man t.ex kan bläddra bland alla widgets så att man ser en preview.
    Dock ska sägas att jag använder Launcher pro för att jag gillar att man kan ändra hur den ser ut när man byter startskärm och appdrawern, men saknar lite dockan i sense och speciellt facebook-widgeten och kalender-widgeten som jag upplever är mycket bättre än i LP (dock så har jag inte kunnat prova LP's egna widgets då jag inte har +)

Alltså ska du ta kort där det är lite ljust och du håller telefonen still och objektivet är still så är det ju inga problem, men den är ganska dålig och ganska lätt att det blir suddigt om jag ska vara helt ärlig. Har faktiskt aldrig varit riktigt nöjd med en kamera i någon mobil jag haft förutom dom två nokia-telefonerna som hade carl zeis-objektiv.

Önskar dock att den hade bättre batteritid, förut när jag hade den telefonen till att uppdatera facebook och surfa så räckte den max en dag. Tyvärr ganska underdimensionerat batteri, men jag hoppas på att det kommer något eftermarknadsbatteri med mer mAh.

16. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Fördelar mot varandra:
    Arc: Bäst skärm, android 2.3, bäst kamera, hdmi
    DHD: Mer ram, bättre byggkvalitet (men tjockare)
    IncS: Samma som ovanstående. Bättre skärm än DHD

Imo Arc. Men gillar man sense så tar man ju HTC. Tycker inte HTC är särskilt spännande iår (än). Pyramid verkar dock bli grym.

17. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

SE Arc får ruggigt bra kritik rakt igenom. Lite snack om byggkvaliteten, men å andra sidan så verkar de vara olika från person till person.
    Och vad jag sett här så har man en del tillgänglighet för att customiza.
    Läste även nåt om att de skulle släppa upp bootloadern(eller root, va fan de nu va) inte för att jag har nån koll vad de är, men man vill ju sätta sig in i det mera nu :D

18. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Ska du köpa mobil nu så skulle jag nog tipsa om SE Arc.
    Kan du vänta så är mobilen som jag tror blir nr1 på väg om några veckor.

Samsung Galaxy S 2...
    Enligt tester bästa skärmen du kan hitta.
    4.3 tums SAMOLED + utan Pentile
    Typ hdmi ut.
    8mp kamera iklass med Arc.
    Filmar i 1080p.
    USB OTG så du kan koppla in usb grejor i den.
    1.2ghz dual core
    1 gig ram...
    Tunn..
    NFC

Den fixar att spela upp 720p filmklipp från youtube hur smidigt som helst.
    Kolla detta testet mot LG dual core
    http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s_ii_vs_lg_optimus_2x-review-585.php

Sen så kommer förmodligen en ny HTC värsting att presenteras 12 april.

Last edited: 10 apr 2011
  19. rullarn

rullarn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset!
    Men är rätt taggad på mobil just nu, och den är ju oklart när den släpps så jag fattat de, givetvis nån gång i maj/juni typ. Sen kan jag ej vara säker hur de blir på Telia med pris osv. :)

Usch, hatar sånt här. För de är skitsamma när man köper något i teknikvärlden, 2-6 månader senare så är den gammal ;)

Nu har jag levt med en 3g som redan när jag köpte den var skit och gammal, så jag lär ha rätt hög smärttröskel när de gäller smartphones, hehe

20. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Ryktas början av maj och Tre har den inne för test sen några dagar sen så det borde inte vara såå länge kvar ..

Vet inte hur det är med dig men jag byter mobil med ca 18 månaders mellanrum så när jag väl byter vill jag ha de bästa som går att få tag i så man inte blir galen efter 1 år :-)

edit
    stavfel...
    Tre har den inne för test skulle de stå

Last edited: 11 apr 2011
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.