HTC Desire i Thailand

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Tapani, 26 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla!

Jag åker iväg till Thailand om en månad och då min Nokia 5310 som jag älskat i 4 år gick sönder nu i veckan så har jag börjat kolla efter en ny lur och har fattat tycke för HTC Desire. Om jag skulle köpa en Desire i Thailand, skulle den fungera normalt (utan några problem d.v.s.) här i Sverige, eller finns det något jag skulle behöva tänka på?

Tack på förhand,

Janne

2. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag hade precis samma tanke när jag åkte till thailand i maj ( nu i år ) sprang runt på väldigt många köpcentrum men "riktiga" mobiler. Och upptäckte att det inte va speciellt mkt billigare än i sverige. Kollade på en samsung monte där. den kostade 2800 Skr i thailand och 1900 skr i sverige. Vet dock inte om det skiljer sig var i thailand man är. Men skulle gissa att det inte är så stor skillnad.

3. Almen12

Almen12 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Re: htc desire i thailand.

Thailand är väldigt billigt på piratkopior men inte så jätte billiga på elektronik. Finns väl egentligen bara MBK i Bangkok som har lite, men det är ingens sörre skillnad på priserna här hemma.

4. Tapani

Tapani Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, har varit i Thailand några gånger och är medveten om att det endast är piratkopior (som man hittar på t.ex. nightmarkets) som är billiga och att går man in i en 'riktig' elektronikaffär så är priserna i stort sett samma som här i Sverige, ibland 10-20% billigare (vad jag märkt). :-)

Undrar bara om en Desire som är köpt där skulle fungera normalt här i Sverige, att jag kan använda alla funktioner utan några problem?

5. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

De kör samma nätfrekvenser där så det ska fungera. Däremot kanske HTC har delat upp världen i olika regioner med olika firmwares och så finns det antagligen inte svenska på den telefon du köper där. Är man beredd att köra med custom ROMs så ska det väl inte vara något problem.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.