HTC Desire -> Incredible S

Diskussion i 'Incredible S' startad av -WR-, 21 maj 2011.

1. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Waddup!

Jag har en HTC Desire. Bindningstiden för mitt abonnemang håller på att ta slut och jag tänker förlänga. Samtidigt tänkta jag passa på att skaffa en ny lur. Inte för att jag är missnöjd; Desire:n är i särklass den bästa telefon jag har ägt och det råder inga tvivel om att det är den bästa luren jämfört med vänner och kollegors, inklusive iPhone 4 (enligt mig och sett till helheten).

Att byta telefon är således inte helt lätt. Jag har svårt att bestämma mig för Desire S eller Incredible S. Jag är helt på det klara med vad de stora skillnaderna är så nu är jag nere på detaljer. Sense-version, uppdateringar, batteritid, hållbarhet, vardagsstrul/irritationsmoment, känslan i fickan, känslan i handen etc.

Finns det folk som gått från Desire till Inc. S - vad är era synpunkterna kring bytet. Och ni som bytt från en annan lur, hur skulle ni rekommendera köp på den här, graderat från 1-5 (skriv gärna vilken lur ni hade innan)?

Jag dör av ambivalens - hjälp mig nu gott folk.

(OBS! Ni behöver inte skriva nåt i stil med "Om du tycker om större skärm och bättre kamera ta Inc S, om du gillar unibody och den mindre skärmen ta Desire S".)

//WR

Ps. För moderatorerna: Jag behöver många åsikter och nå rätt målgrupp, så jag tänker starta en identisk tråd i Desire S-forumet. Hoppas det är lugnt.

crille.nae gillar detta.
  2. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Gått från Desire till Incredible S

Jag känner att bytet inte kunde bli bättre än vad det är, Incredible S är en fantastisk telefon som flyter på utan minsta problem, sense verisionen 2.0 har varit riktigt fin att använda, de jag gillade mest var att de fanns custom skins från XDA (slutade fungera i och med 2.3, kanske fungerar nu inte kollat dock). Är inte världens fan av sense då allt visuelt som segar ner en telefon är överflödigt i min mening.

Utöver det så tar kameran fantastiskt bra bilder och gpsen låser signalen väldigt snabbt (3 sek är min snabbaste tid, ute i det fria). Det jag känner saknas är väl HDMI möjlighet men det är inte hela världen. De interna minnet gör de skönt att slippa bry sig om hur man sparar appar och dess innehåll så som cache, väldigt lättande i och med att ja va tvungen att hålla på roota min Desire o slänga in ROMS för att uppnå bättre resultat på den fronten.

Incredible S ur boxen lockar inte alls till root & custom roms utan är väldigt fin just som den är. Finns inget att klaga över och ångrar inte köpet.
    Med dagens kommande telefoner så sätter jag en 4/5 på Incredible S då den som nämnt saknar HDMI, ej är av dual-core typ då det hade möjliggjort användning av Sense gränssnittet(för min del) och att ladduttag sitter vi sidan och inte på botten.

I dagsläget skulle jag nog inte kunna ge någon Android UTAN gpu-accelerering en fullpot, är ingen expert på ämnet men jag tror att det är just den lilla pusselbit som fattas för att t.ex stampa ner iphone en gång för alla! ^^

Edit:
    En negativ aspekt av den är baklocket, knarrar som fan :/ men men utöver detta så finner jag efter 2 månaders bruk att den inte har några andra problem!

Last edited: 21 maj 2011
  3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Grymma reflektioner. Det här hjälper på traven. Tack.

4. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Instämmer med föregående talare och men även fast du inte vill ha Rådet så tycker iallafall jag att du bör vänta på htc sensation istället. Men det är jag....

5. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Om hans budget tillåter detta så säger jag desamma.

6. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Sensation är en sån lur som man dregglar över när man ser, men dessvärre så är den allt för stor för mig. Jag värdesätter det smidiga och nätta. Jag trodde faktiskt Inc. S skulle kännas stor och klumpig, men jag förvånades över hur tunn den var och hur bra den satt i handen när jag klämde på den.

En sak som jag har märkt är att Inc. S har Sense 2.0, medan Desire S har Sense 2.1. Den största skillnaden jag märkt är att det finns två flikar när man drar ned statusbaren, där man kan ändra wi-fi, bt, gps etc. Kommer Inc. S att uppgraderas till Sense 2.1?

7. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Den delen kom i och med Android 2.3 alltså måste telefonen du klämt på varit 2.2 ännu, alla HTC med 2.3 har den extra fliken skulle ja tro.

Kan dock inte svara om de är sense som står för den eller inte då jag inte vet :d !

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

-WR- gillar detta.
  8. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Ah, så du menar att Inc. S har den. Då har det ju med Gingerbread att göra och inte Sense. Tack för info.

9. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Precis :) kan vara så, återkom om du undrar något

10. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Ja, nu när 2.3 kom till Inc S så har den samma som Desire S.

+för Desire s = storleken är lite smidigare, skönare att hålla i
    - för Desire s= en del måndagsexemplar om man har otur (glapp mellan chassi och skärm)

+ för Inc S = skärmen är mycket bättre. Kameran är lite bättre.
    - för inc S .......vet inte....kanske om man tycker den är för stor?

crille.nae och -WR- gillar detta.
  11. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Gillar att du verkligen inte har ett enda minus för Inc. S. :P

Jag var så hääär nära att gå på Inc S, sen såg jag ett browser-test mellan Inc S och Samsung GSII. Det var sån löjlig stor skillnad, SGSII var så överdrivet mycket bättre i smidighet och snabbhet att jag blev helt förkrossad. Vet vi om HTC är nära på att lansera nån 3,7"-4" lur med dubbla kärnor (för jag antar att det är det som gör SGSII så mycket snabbare)?

Last edited: 24 maj 2011
  12. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Nära och nära, det finns ingenting annonserat, men det lär nog komma i höst, eller till jul typ. Men då kommer det nog finnas en annan ny teknologi som väntar komma "snart", så då kanske man vill vänta på det ett halvår till. Så har det vart för mig i typ 2 år :)

13. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Klart gs2 flyter på bättre med dubbla kärnor, inge snack om saken :P men är de verkligen så farlig skillnad på en 4" skärm och en 4.3" för dig ? Tror nästan du skulle gilla de. Sensation borde vara rätt självklart val då :)

14. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    -WR- gillar detta.
  15. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Måste säga efter länken, att känna att 4.3" är för stort men 4" lagom
    då skillnad i bredd var 1mm är löjligt, större skillnad i längd och det märks knappt av när man håller i en mobil ?^^

-WR- gillar detta.
  16. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag blev inte direkt smartare av den länken, men nu måste jag iaf klämma på sensation.

17. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Det här är intressant. 5,4mm bredare, 7,1mm högre och 0,6mm tunnare (!). 13g tyngre. Min stackars hjärna kan inte process det här, jag kan liksom inte visualisera den.

Till jämförelsen.

18. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Vilken är du mer intresserad utav?

19. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Sensation, helt klart. Framförallt för skärmen och Sense 3.0. Kan inte säga att Inc S för mig att gå i taket, som med min Desire. Men Inc S kan ju ses som det rationella valet, och Desire S som det smidiga valet, det sömlösa valet.

Sensation borde vara ute i butik i juni. Kanske man kan klämma på den lite, se hur den känns. Om den inte känns bra, så kommer jag ta Inc. S. Eller så tar jag ingen alls, och väntar tills det släpps en ny 3,7"-4" med dual-core och Sense 3.x.

20. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Vill bara säga att jag nu har köpt en Desire S ochi nte en Incredible S. Anledningen var att den var billigare, så jag kunde ta ett 12 månaders abonnemang. Jag har på känn att det är några riktigt feta lurar på intåg nu och vill inte binda upp mig för länge. Tack för alla feta svar och reflektioner!