HTC Desire, jätteproblem

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Lagmatic, 1 okt 2010.

1. Lagmatic

Lagmatic Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Först och främst, jävlar vilket fiffigt community.

Men men, till problemet nu. Min desire köptes för 2 månader sen, fungerat utmärkt sedan dess. För ungefär 2-3 dagar sen började den dock krångla som bara den. Främst min key input, eller dårå touchscreen tangentbordet. Varje gång jag klickar på en bokstav eller siffra så vibrerar skärmen osv (som om den registrerade kommandot, som vanligt), men inget kommer upp på skärmen. Ingen textruta matas in med det jag skriver, och vissa knappar som att t:ex klicka på kontakter fungerar inte alls.

Detta händer i princip hela tiden på mobilen, och ofta då brukar mitt internet bli fruktansvärt segt och hela mobilen beter sig som om den har någon sorts memory leak som jag inte kan hitta. Sms och uppringningar sker inte alls, utan kanske 5 minuter senare i min ficka. Dubbelsms är vanliga.

Jag har kollat tillbaka på alla appar jag laddat ner senaste veckan, tagit bort samtliga, inga problem, rensat SD kortet, jag använder bara apps från android market. Jag har sökt igenom med antivirus och jag har laddat ner android 2.2 och hoppats på att det ska lösa allt, men icke.

Jag fattar helt enkelt inte var problemet är och var det kom från. Andra androidforum har bara bett mig göra "factory reset o_O", vilket jag helt vill undvika. Hjälp, någon?

Tack på förhand

2. lucian

lucian Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag hade samma problem men en factory reset löste det.

3. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Varför vill du inte göra en factory reset? Har du kontakter synkade med Gmail så tappar du inga av dem. Apparna kan du få tillbaka antingen genom att installera Appbrain innan reset och synka med dem innan och efter reset. Visst några inställningar till som du får pilla på. Men i det stora hela så är det inte så farligt.

SD-kortet rensas ju inte. Så det som ligger där är ju kvar.

4. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Alternativet är att du lämnar in den på reparation och de antagligen gör en faktory reset på den. Utan backup. Testa själv och se om det löser problemet.