HTC Desire S pure Android??

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av sanderberg, 9 mar 2011.

1. sanderberg

sanderberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej svejs. Är ny när det kommer till Android.

I alla fall, jag är sugen på att gå över till Android från min iPhone 3g, har kollat runt en del och hittade nu HTC Desire S vilket verkar komma att bli en väldigt trevlig lur när det kommer till byggkvalité och utseende, men det finns alltid ett MEN. Jag gillar inte riktigt gränssnittet som HTC har, detta med Sense mm. Jag kollade lite på Nexus S och gillar den rena Androidlooken och renheten mycket bättre. Men tyvärr så verkar Nexus S ha en del att önska när det kommer till byggkvalité.

Så min fråga är egentligen om det går att få bort HTC delen av programvaran och köra en helt ren version av Android i den?

Om det går: Är det väldigt svårt? Hur fungerar det med framtida uppdateringar?

Vore gött att få lite hjälp :)

2. Dracoth

Dracoth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det kommer väl att gå så småningom men då måste du roota, om det blir svårt eller enkel vet vi inte än dock.

3. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Du kommer inte kunna köpa den med vanilla android original. Du måste som sagt roota då. Det är samma sak som att jailbreaka sin iPhone i princip...
    Först måste dock någon utveckla en ROM för Desire S som du sedan kan installera. Uppdaterar gör du själv när utvecklaren släpper ny. Det kräver lite mer arbete från din sida men då kan du få mobilen precis som du vill ha den.

Jag har rootat min Desire och kör Gingerbread 2.3.3 på den. Någon support från HTC kan du dock inte räkna med om du rootar, det är liksom på egen risk :)

4. swedebear

swedebear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    OnePlus 3T

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 3T
    Dock kan du installera andra launchers än HTC Sense så får du åtminstone bort utseendet

5. sanderberg

sanderberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okey, så om jag har fattat det rätt så måste man roota telefonen hur man än vill göra? Som jag förstår det måste man inte installera om hela telefonen? Det är som Swdebear säger att jag endast vill få bort hur det ser ut, vill att hela interfacet ska se ut som i Nexus S. Antar att det är loadern som gör detta? Får man då tillgång till alla uppdateringar från HTC?

6. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1. ROOT ~ iphones jailbreak på Android typ (bara mer avancerat, tillgång till grundsystemet etc)
    2. Om du bara vill få en annan launcher på hemskärmarna behöver du inte root, dom finns på Market.
    3. Vill du att den ska se helt ut som Nexus S med Googles enklare gränssnitt+menyer så måste du nog roota.
    4. Du får inga uppdateringar från HTC om du rootar och lägger in en custom rom (i de flesta fall)

7. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Förstår inte varför så många ogillar HTC Sense, men låt oss inte diskutera det nu.

En fråga i stället. Om man har en telefon utan HTC Sense, (antingen på grund av att man har bytt rom eller på grund av att man har köpt en annan telefon.) Kan man ta .apk-erna till HTC's widgets och installera dem, eller är de beroende av kod inneboende i gränssnittet?

Någon som har gjort det?

./Spaderess

8. Dracoth

Dracoth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jo htc widgets e beroende av htc sense för att köras, vilket e en downside. Fast det finns säkert några som har portat över det eller gjort liknande widgets som htc sense har att erbjuda

Spaderess gillar detta.
  9. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Ok tack, då kommer det att dröja innan jag testar en Sense-less ROM.

10. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER