HTC Desire Skadat Sd kort.

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Wille38, 21 aug 2011.

1. Wille38

Wille38 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har en HTC Desire som jag köpte i september 2010. Den har funkat felfritt i ca. 6 månader, efter det så har den strulat enormt mycket.
    Senaste är att den säger att SD kortet är skadat. Sen kommer det upp ett meddelande om att formatera kortet. När jag trycker OK så händer ingenting, och när jag sedan går in i inställningar för att formatera kortet så trycker jag på OK så kommer ett till meddelande upp om att "Formatera SD Kort, radera alla mediafiler? Åtgärden kan inte ångras!" och sedan en knapp som är helt grönmarkerad "Radera allt" När jag trycker på den så händer inget..
    Telefonen känner uppenbarligen av kortet eftersom att det är skadat. men i SD menyn så har den ingen information om kortet, det går ej heller att montera det.
    Datorn känner inte heller av kortet när det sitter i telefonen. Får inte ens upp "Montera som Diskenhet" längre.
    Hjälp någon?

2. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
  3. Wille38

Wille38 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har redan kollat där, stoppade i kortet i syrrans Desire idag, då kom det fortfarande upp att kortet var skadat. När jag sedan stoppade i hennes i min telefon så funkade det galant. Är det helt kört att kunna göra någon form av backup på minneskortet?

4. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    I min lur använder jag "Mybackup" tycker det fungerar bra. Annars om man som jag har en extern kortläsare som kopplas med usbkabel, jag markerar allt på kortet (kryssa i visa dolda filer) och skapar en mapp på datorn där jag drar in det.