HTC desire skickar gamla sms efter omstart!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av nerox_500, 19 okt 2010.

1. nerox_500

nerox_500 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj alla androidare!

Nu har jag snart haft min Htc desire ett halvår och är riktigt nöjd med den förutom att den skickar gamla sms efter omstart som jag redan skickat tidigare!

Jag har återställt den och har lagt till meddelande i ignore list i advanced task killern,men den fortsätter iaf...

Den är updaterad till 2.2.

Vad är det som kan vara problemet?

tack förhand!

/nerox

2. Ponte

Ponte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma problem fast på en Hero! Kör också 2.2.

EXTREMT störande!

Någon som har en lösning?

3. Spattmupp

Spattmupp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har även jag samma problem! Dock händer det inte varje gång utan bara ibland, men det är extremt störande! Den tar bort ett gammalt meddelande ur konversationen och skickar det på nytt...

4. Inso

Inso Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Handcent har en funktion för att förhindra just det här.
    Testa det!

5. Spattmupp

Spattmupp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den funktionen hjälper inte.. :(

6. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Har ni prövat en factory reset?

7. aliendavid

aliendavid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vill bara tipsa er om att det inte nödvändigtvis är telefonen som orsakar problemet. Har jobbat på en kundtjänst för en större mobiloperatör och det är vanligare än vad man tror att det blir fel i meddelandecentralerna som sköter de sms som skickas.

Alla sms har en viss giltighetstid som man oftast själv kan ställa in, har iofs inte hittat just den inställningen i desire men i alla fall kan detta påverka:

För att inte förklara för invecklat kan det alltså vara så att nåt skit i operatörens sms system gör att varje gång ert sim förnyar(ni startar om telefonen) sin plats i operatörens nät uppstår ett fel som gör att sim kortet skickar info till meddelandecentralen att de sms som ligger som skickat inte alls är skickade och om giltighetstiden inte har gått ut ska de skickas igen.

När jag jobbade på kundtjänst hade jag ett par såna fall varje vecka, att alla deras sms skickades om igen om de startade om telefonen. Det fina är att kundtjänsterna lätt kan lösa det genom att rensa i deras nät genom att starta om alla tjänster på sim-kortet.

Mitt tips: Ring er operatör och be dem titta på det, de kan oftast kolla om något ligger fel i meddelandecentralen.

Med reservation för eventuella ändringar som skett sen jag slutade på kundtjänsten för 2,5 år sedan. Kan vara värt ett försök. Sen är det ju givet så att om något är fel hos operatören ska ni inte betala för sms:en! :P

Kan ju givet vara telefonen också, men det är absolut inte säkert...

-Daniel gillar detta.