HTC Desire snabbare med root?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av chrippe7, 11 april 2012.

1. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Hej
    Min flickvän har en HTC Desire som hon tecknade på abonnemang för några månader sen, hon gjorde det innan vi träffades, annars hade jag sagt åt henne att inte välja den utan någon annan istället ;) Hur som helst så sitter hon fast på den här nu och ett tag och den är ju som sagt lite småseg, jag har en HTC Desire Z medans jag väntar på min HOX och trots att Z:an ska vara sämre på pappret med 200 MHz mindre på processorn så laggar hennes Desire betydligt mer än min, speciellt vid Temple Run. Funderar på att roota hennes, men vinner man mycket i snabbhet på det? Hade det varit min egna hade jag lätt rootat den för då har man lite mer valmöjligheter, men för henne som inte är så teknikintresserad, vinner hon speciellt mycket på att roota den?

Tack på förhand!

2. JonteeU

JonteeU Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag skulle roota den direkt, och ja det blir betydligt bätter flyt med tex. oxygen, och nu har ju dom fått igång ICS på den :)

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Själva rootningen gör ju inte den snabbare men möjligheterna man får kan göra den snabbare :)

Måste tipsa dig om att flasha in elelinux ifall du rootar, otroligt snabb enligt mig! Sen kan du ju byta teman och launcher om hon nu vill ha något speciellt utseende. Så ja det är värt att roota! Guider hur du gör det finns här i desire forumet som dreamhawk har skrivit (om du nu inte vet hur du gör redan dvs.).

4. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Roota och överklocka till 113 MHz via setCpu.

Elilinux är bästa rommen. Kör titanium backup innan du byter rom så kan du återställa alla appar med data.

Sent from my LT18i using Tapatalk

5. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Glöm inte synka kontaktlistan med gmail.

Sent from my LT18i using Tapatalk