Htc Desire startar inte längre kommer till startskärm bara

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av virre-vr6, 3 okt 2011.

1. virre-vr6

virre-vr6 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, nu är de så att min Desire inte vill starta längre kommer fram till den vita skärmen när HTC loggan syns bara, sen händer det inget mera..

Finns det något jag kan göra?

Mvh Virre

2. fulatrix

fulatrix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

...har fått samma problem idag!!! Några tips!?

3. Droid119

Droid119 Guest

1. Ladda ner filen: PG32IMG.zip
    2.Lägg den på minneskortet(EJ I NÅGON MAPP) UNZIPA den inte heller alltså lägg den på minneskortet utan att göra något med filen!!
    3. hål ner vol ner + power vänta en stund och bekräftaa att du vill installera romen(Detta är orginal-romen)
    4. vänta tills det är klart och starta om och se om det funkar:)

OBS byt heller INTE namn på filen!

felixdroid gillar detta.
  4. Bergakungen

Bergakungen Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem och provade ovandstående men det fungerar inte, jag får inget val att installerar romen.
    jag får följande val:
    FASTBOOT
    RECOVERY
    CLEAR STORAGE
    SIMLOCK
    jag har provat alla utom SIMLOCK

5. Slibbiano

Slibbiano Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem här, kommer till htc loggan och sen rebootar den.. Den indikerar inte heller att den får ström när jag laddar den... Detta inträffa samma dag som Begakungens.

Last edited: 16 jan 2012
  6. Soren

Soren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Kanske en dum fråga men har ni provat radera cache, delvik cache och user data? Det verkar som ni fått en så kallad bootloop

7. Slibbiano

Slibbiano Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gick in i bootloader och försökte komma vidare till recovery, men det gick inte.. Nu startar inte min lur överhuvudtaget o_O

8. ParazIT

ParazIT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Batteriet dog på telefonen och efter laddning så gick den inte att starta igen.

Jag har testat att ladda ner PG32IMG.ZIP men jag har ingen möjlighet att installera något.

Testat samma saker som Bergakungen, kan inte radera cache då jag inte hittar det alls i mitt minne (har aldrig kunnat hitta det)

När jag kopplar telefonen till datorn och sedan startar den så vill den installera maskinvaran på nytt (installerar inte HTC, installerar NEXUS) och just nu har jag bara en trevlig pappersvikt.

Har även testat att koppla telefonen till datorn för att starta ReFlash men den hittar inte min telefon.

Finns det något sätt att tvinga telefonen att installera/ominstallera en ny mod?

Värt att notera: Min telefon har aldrig blivit överhettad så jag har inte samma moderkort problem som många verkar ha och när jag lägger in mitt sd-kort i datorn så nämner windows att det är nått fel på kortet, har försökt laga det men det går inte igenom

Köpte luren i thailand för ca 1½ år sen så jag kan inte riktigt vända mig till någon för garanti heller (om inte HTC har egen internationell garanti)

Alla tips välkomnas

Uppdatering

Testade "Clear Storage" en gång till och nu vaknade min telefon till liv. Hade säkerhetskopierat allt så nu ska jag bara se till att få tillbaka min telefon i "normalt" skick igen.

Så testa clear storage några gånger innan ni ger upp den idén. Det kan fungera.

Last edited: 21 jan 2012