HTC eller Samsung

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av yalazy, 14 feb 2011.

1. yalazy

yalazy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har en HTC Legend, min första androidlur. Är på många sätt väldigt nöjd med den, men behöver en större skärm pga synproblem, och lurar därför på vad jag ska uppgradera till. Grovsorteringen gav mig HTC Desire HD eller vänta på Samsung Galaxy S2. Det jag gillar med Samsung är att skärmarna ser mycket bättre ut. Bättre kontrast och läsbarhet efter vad man kan se på videorecensioner. Samsung har också bättre kamera, och möjligen lite bättre batteritid också. Jag är lite tveksam till deras UI, men är inte superpetig med sånt, sålänge det fungerar och allt flyter smidigt. Är ganska likgiltig för hur telefonen ser ut, plast eller metall osv.

Det som får mig att tveka om att byta från HTC till Samsung är följande:

- Dåligt med uppdateringar av mjukvaran från Samsung? (jag vill behålla samma telefon länge)

- Dålig GPS? (Jag använder GPS:en väldigt mycket)

Vad säger Samsunganvändare, eller ni som bytt från HTC till Samsung?

2. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    Nu är detta aktuellt igen :), HTC eller samsung, både M9 och S6 ser ut som bra lurar och båda till ungefär samma pris. Släpps båda telefonerna i sverige i slutet av mars?

3. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jag röstar för HTC. Tveklöst. Samsung är inte helt min grej - utan att kunna förklara varför jag inte gillar den mobilen.