HTC håller väldigt dåligt kvalite på sina lurar?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av dt33, 6 okt 2010.

  1. dt33

    dt33 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    2 031
    Mottagna gillanden:
    602

    MINA ENHETER

    Av nyfikenhet så gick jag in på Anovo och sökte efter olika modeller för kolla hur många service ärenden dom har på HTC lurar. Till min förvåning är det väldans många som skickat in sina HTC lurar för service, jämfört med andra märkes lurar och kan inte bara undra. Om HTC verkligen håller hög kvalite på sina lurar?
    ex:
    HTC Desire ca: 153 sidor service ärenden
    HTC Hero: 110 sidor
    HTC Legend: 120 sidor
    HTC Wildfire: 43 sidor

    Iphone 3?: 1 sida (flera är handhavanden, vattenskada, tappat i sjön, tappat, försäkring)
    Iphone 4: 2 st service ärenden

    Samsung Galaxy: 5 st ärenden

    HTC må göra bra lurar, men kvalitets mässigt så kan man undra om deras lurar verkligen håller måttet. Detta får mig att tänka för om skall köpa en HTC lur vid nästa mobilköp. Har min Desire inne på service just nu, efter 5 mån användanden och är verkligen sugen på Desire HD. Fast detta får mig att tänka om ska skaffa en HTC lur igen? :ehm:
     
  2. pebo

    pebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Bara aktuella enheter?

    "Utbytesservice innebär att alla trasiga iPhones byts ut till en
    industrirekonditionerad enhet med nytt bakstycke, ny display
    samt nytt batteri. Er iPhone repareras aldrig.
    Detta gäller oavsett om felet täcks av garantin eller inte."

    Jag är medveten om att desire tex har problem med tex omboot osv.
    Däremot ser det ut som att det bara är aktuella ärenden och inte historiska
    ärenden man får upp när man söker.

    Ett utbyte går ju ofantligt mycket fortare än att reparera och kanske
    även vänta på reservdelar så jag tror inte att du skall lägga så stor vikt
    vid att ditt sökresultat skulle visa att iPhone är mindre felbenägen.
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    http://macworld.idg.se/2.1038/1.253836/iphone-gar-sonder-oftare

    Det här är också en sanning med modifikation. Har man en billig telefon är det inte så stor chans att man går till försäkringsbolaget när den går sönder.

    Det jag vill säga är att man inte kan säga nått om kvaliteten på HTCs lurar genom att titta på Anovo. Innan man kan se konkreta siffror på hur många % av en viss modell som reklameras kan man inte säga nått.
     
  4. dust79

    dust79 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    intressant statistik, vet inte hur vetenskaplig den är dock. Vilka är det som anlitar Anovo?
     
  5. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Flera operatörer mm dock håller jag med tidigare talare om att man inte kan gå helt och hållet på de här siffrorna utan man skulle ha i %.
     
  6. slaffe

    slaffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alla mobiloperatörer/mobilåterförsäljare anlitar Anovo.
     
  7. janne

    janne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    HTC Desire 3st sidor?
    iphone 1st sida?

    jag vet inte vad du gjorde men jag hittade lite andra resultat?
     
  8. bedrup

    bedrup Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skickade min Hero på service den 16:e september, fick tillbaka den torsdag 30 september med "nytt" mainboard. Lördag 2 oktober trasig igen...samma fel! Skickar den på service måndag 4 oktober... Har idag 3 november fortfarande inte sett röken av min mobil...

    Jag har köpt min första och sista HTC produkt!!
     
  9. mackan50

    mackan50 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    dina resultat är käpprätt åt helvete. får htc desire 3 sidor och iphone totalt 1 sida. Tror du sökte på "Htc desire Fake childs edition" eller dylikt
     
  10. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    det där är mest anovo som slarvar, då det verkar inte som om de har fixat problemet ordentligt, alla mobiler kan gå sönder precis som allt annat, det gäller ju bara att det blir ordentligt lagat
     
  11. samster93

    samster93 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    651
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja anovo brukar slarva verkar det som för mig har jag tex fått tillbaka mobilen med ett helt nytt fel och sen när de skulle fixa den var det fortfarande samma fel men sen fixade dem den men tyvärr är det väldigt svårt att hitta en tillverkare eller återförsäljare som inte anlitar anovo
     
  12. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
  13. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER


    Du kanske inte ska dra in HTC i det hela. Det kan ju varit servicestället som inte
    har gjort tillräckligt med åtgärder för att få den att funka. Så "säga" att det är HTC fel indirekt är kanske lite fel tycker jag. Jag tycker nog mera att det är sericeverkstäderna som är den dåliga länken...

    Okej, telefoner ska inte gå sönder eller ha "buggar" m.m. men så många telefoner som dom säljer så är det nog inte så många % som är fel.
    Detta gäller nog alla märken, inte bara HTC
    :D

    / Freddan
     
  14. bedrup

    bedrup Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är klart att en telefon kan gå sönder...men VARFÖR levererar inte HTC reservdelar till Anovo?? Det är svårt att skylla på Anovo om dom inte får några delar att laga telefonerna med... Om jag har tur kanske jag får tillbaka den lagom till jul... :)
     
  15. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Alltså skojar du? Varför tror du att de INTE skulle leverera reservdelar för? Det låter lite väl bisarrt om än otroligt ironiskt med tanke på att Anovo är det enda företaget som reparerar telefoner just åt HTC - och alla andra med för den delen...

    Det låter lite som att du har sympati gentemot Anovo, trots att de (kanske) gnider din telefon mot f-n vet vad. Jag knackar i trä varenda j-vla gång min telefon varit felfri sedan dag 1, så jag slapp skicka dit den på service där den garanterat skulle hamnat på våldtäktsbordet. Gud vet vad de skulle gjort med den! Jag hoppas som satan att HTC gör egna serviceverkstäder istället för att ge våra telefoner till personer med noll kompetens. Eller så har de kompetens men väljer att sabotera andras telefoner medvetet.
     
  16. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det är inte htcs fel. Det är anovo. Lämnar man in telefonen där är det 50% chans att den kommer tillbaka med ett nytt fel, 30% chans att den inte ens är lagad och typ 80% chans att den är repad.

    Själv lämnade jag in min desire för pixelfel. Det tog tre veckor för anovo att byta skärm, trycka in massa smuts mellan skärmen och glaset, förstöra fästena till bakluckan, samt repa skärmen lite.

    Nu är skärmen värre än innan.

    Anovo slarvar och misshandlar mobilerna rätt ordentligt. Att htc och andra märken fortfarande anlitar dem är bara rent fascinerande att se.

    I grund och botten är det htcs fel, eftersom de anlitat anovo. Men det gör alla märken.
     
  17. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Tror inte personerna som lagar telefonerna saknar kompetens. Tror snarare att chefen på stället är åt helvete gravt förståndshandikappad och ger personalen 1 min på sig att laga varje telefon (tidspress) i en dammig jordkällare (skitigt).

    När telefonerna inte lagas, utan snarare misshandlas i tre veckor, borde ju bara vara negativt för telefontillverkarna. En vanlig konsument tror antagligen att det är nokia/SE/HTC/osv.. själva som står och slår på telefonen med en hammare och repar skärmen med en borr istället för att laga den, vilket gör att konsumenten aldrig mer köper det märket. Så att ens ett enda företag anlitar anovo är bara rent av fascinerande..
     
  18. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Kan också va så. Men tänk dig själv: du lämnar in din bil i en auktoriserad verkstad och helt plötsligt fattas en xenonlampa, en felfri remm, växelspak, knappar, det är en spricka i instrumentpanelen, en repa på fronten, repor på alufälgar and so on.

    Verkstäder ska sköta sig oavsett vad de servar. Man ska inte misshandla kunderna på det viset. Och det verkar som att Anovo just gör det. Därför hoppas jag för vår allas skull, även iPhone-ägarnas, att telefontillverkare startar egna verkstäder. För bara då vet vi att det kommer skötas på rätt sätt.