HTC Hero efterföljare?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Ice, 25 aug 2009.

1. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När tror ni Heros efterföljare komma?
    Kommer hero ha problem med att hänga med till android 2.0 ?
    Kan man leva med dess "halvgamla" hårdvara?

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Klart intressanta frågor. HTC har en mängd Android mobiler på gång men de enda som jag sett någon specar på är budget varianter och är inte mer avancerade än hero. Jag har svårt att se att hero inte skulle klara 2.0, men frågan är hur länge den kommer att hänga med.

Ericssons mobil ryktas ju vara baserad på den nyare plattformen så det skall bli intressant att se vad som händer när den plattformen blir vanligare, hur snabbt den gamla blir just gammal. Håller den 24 månader är jag nöjd då blir det en ny mobil. ;)

3. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag tror, och hoppas, att Hero nog hänger med till 2.0 i vart fall. Utrymme för uppgraderingar finns. Android lär knappast bli långsammare utan snarare optimeras och jag har svårt att tänka mig att HTC ändrat särskilt mycket i den som körs på Hero.

Självklart har framtiden nog betydligt intressantare telefoner med tanke på Snapdragon-plattformen istället för nuvarande qualcomm-baserade som ändå har ett par år på nacken. Men jag ser det inte som något hinder mot min HTC Hero. Min gamla telefon pajjade så jag skaffade en Android-lur nu. Hade min gamla inte gått sönder hade jag troligtvis väntat på nästa generation. Med det dock inte sagt att jag inte är nöjd med min Hero för det är jag verkligen. Kommer dessutom en snabbare ROM till den snart, som det ryktas, så kan det bara bli bättre.

Till skillnad från JDS så planerar jag nog heller inte att ha min telefon längre än 12 månader heller, brukar byta efter ungefär den tiden så... :P

4. Ice

Ice Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hero låter helt klart som nåt bra, vet man när android 1,6/2,0 kommer ? SE;s snapdragon lär väl dröja till efter nästa årsskifte minst känns lite jobbigt att vänta på men tänkte nog ha min telefon i 24 månader om den håller så länge iaf.

Frågan är om HTC kommer med en snapdragon inom rimlig tid eller om de e bättre att vänta två år på den.

5. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det snackas om att både 1,6 och 2,0 kommer innan året är slut. Delar av 1,6 finns ju redan i vissa ROM till tex Magic.

HTC lär med stor säkerhet ha en mobil med Snapdragon på gång men jag tror det mer är mycket upp till vad konkurrenterna kommer med, hur bra de redan släppta mobilerna säljer m.m m.m som bestämmer när de skall släppa en sådan och inte att den gamla plattformen inte orkar med googles uppdateringar. Oavsett så händer det väldigt mycket på Androidfronten just nu, med många nya mobiler, så det skall bli väldigt intressant och se var det tar vägen :)

6. Nummer3

Nummer3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det anledning att tro att inte Magic hänger med till 2.0??

Helvete, känns som att jag redan börjar ångra mitt Magic köp och tittar mer på Hero. Är ju sjukt nöjd med telefonen, men har man köpt en dyr telefon önskar man ju att man kan få ut det mesta av den. Hade varit riktigt sorgligt om inte Magic får fler uppdateringar...

//Nummer3

7. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Ni behöver knappast oroa er för att telefonerna inte hänger med för som ni nog vet finns det en uppsjö ROMar som fungerar på flera olika modeller, och som någon skrev så kommer troligen Android optimeras snarare än att bli tungjobbat framöver. Windows XP fungerar ju bra idag trots att det är gammalt.

8. damnright

damnright Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

9. Wasabi

Wasabi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
  10. damnright

damnright Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Som född fummelnäve älskar jag hakan på hero!

12. rejser

rejser Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Snapdragon-plattformen är visserligen bättre och snabbare än vad som sitter i Android-lurarna nu, men det är Qualcomm som tillverkar även den (och processorn är fortfarande baserad på ARM-arkitekturen).

13. daspunner

daspunner Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

NÖRD!!!!

14. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Det ryktas om två nya HTC Androider som kallas Desire och Passion. Det har spekulerats om att Passion kommer att bli en Android-variant av HTC Leo:s hårdvara.