htc hero, hur kommer jag igång?

Diskussion i 'Allmänt' startad av nothing_records, 14 okt 2009.

1. nothing_records

nothing_records Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Jag är helt ny här på forumet. Och saken har säkert tagits upp massvis av gånger. Men jag har just startat upp min htc hero som är såld av t-mobile. Jag har låst upp mobilen och det första den gör är att hälsa mig välkommen till t-mobile och startar en guide. Den vill att jag skapar ett gmailkonto eller loggar in på mitt befintliga. Jag loggar in på min befintliga men det funkar inget vidare. Jag antar att det inte finns några inställningar i mobilen så den kommer ut på nätet och hittar mitt konto. Finns det nåt jag kan göra för att komma förbi guiden eller ställa in mina halebopinställningar?

Som sagt. Jag är verkligen helt ny men hoppas att ni på forumet kan hjälpa mig att komma igång :)

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

du ska kunna välja att helt skippa det. och sen gå in och ställa in dina apn, vilket jag tror är orsaken att det inte går något vidare.

3. nothing_records

Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Jag startar upp mobilen och det står. "touch the android to begin" jag klickar på den och kommer till learn how to use your t-mobile my touch. Och har att välja på skip eller begin. Klickar jag på skip så kommer jag direkt till sidan där jag ska logga in med gmail. Väljer jag begin så får jag lite tips om hur mobilen funkar för att sedan komma direkt till då jag ska logga in på gmail.

Jag fyller i mina mail uppgifter och skickar det. När jag får svaret att det inte funkar så har jag möjligheten att välja network settings. Men hur får jag reda på vad jag ska skriva in där?

Tack för ett väldigt snabbt svar :)

4. okänd

okänd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

När du startar och ska "peka på androiden" så ska du trycka på Menu istället och välja alternativet APN settings. Så gjorde jag på min ADP1 i alla fall men det borde väl vara detsamma på HTC hero.

Här finns en lista med vad det är du ska skriva in för något.
    https://swedroid.se/wiki/index.php/APN-inställningar

5. nothing_records

Mottagna gillanden:
    132
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7

Tack så hemskt mycket. Nu är jag igång. Finns det ingen tråd här som man kan läsa som ny? Typ såhär rootar du den. Så här uppdaterar du din nya mobil. De här programen borde du ha osv?

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Om du kollar wikin så finns mycket bra info, ang apps så kolla in apps&spel forumet och den långa tråden https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=12.