HTC Hero -- Kalender Larm Fungera Inte

Diskussion i 'Hero' startad av jrculshaw, 22 okt 2009.

1. jrculshaw

jrculshaw Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Allihoppa!

Helt OK att svara på Svenska, men jag måste skriva detta på Engelska...

I have searched the posts in this forum and have not found anyone with exactly the same problem.

Recently got a Hero and I am impressed with it but there are two things that do not work, which should.

The first thing is that my alarms (both in the HTC clock widget and the HTC calendar) do not work as they should. None of my reminders in the calendar peep when they should -- not a single noise or notification or anything when the time is reached. No reaction at all. How useless is a calendar without an alarm?! I have chosen many different alarm sound files and it doesn't work with any of them. The clock alarm works, but not when I choose to repeat it. For example, if I set an alarm in the clock, it will go off when expected, but when I set it to repeat every Thursday, it will not go off the first time or any other Thursday.

I have not installed any other clocks or calendars that may be "interfering" with the default, HTC versions, so I do not know what the deal is.

Anyone having a similar problem?

2. Miklan

Miklan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har samma problem med kalendern. Vet inte om ja bara är dum och inte fattar men har inte orkat gräva mig ner i funktionerna :P Vore dock kul att få reda på varför det blir som det blir.

3. BrokenDreams

BrokenDreams Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Brukar du döda program? Lät i så fall bli att döda Clock så borde larmen fungera. Kolla också att volymen är uppdragen tillräckligt.

4. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hehe, fungerade idag helt plötsligt. Gjorde om den dagliga aktiveten men det var det enda. Ändrade inget eller gjorde det på nåt annat sätt. Jaja :)

5. BrokenDreams

BrokenDreams Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ah, den klassiska stäng av och slå på igen.

6. jrculshaw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag dödar då och då men aldrig "Clock" eller "Calendar" (de dyckar inte upp i min "att döda" listan). Och volymn är högst upp i min senaste test.

Going in-freaking-sane with this stupid problem! A calendar and it's alarm is just one of those things that should work bug-free!

-john

7. jrculshaw

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Funkar det fortförande? Hade du avinstallerat nån andra program när det började funkar igen?

-john

8. Miklan

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Works like a charm. Gjorde inte någonting annorlunda för att få det att funka. Prövade bara att ta bort den och lägga dit den igen. Först lät jag den som inte fungerade vara på lite över 24h sen tog jag bort den och gjorde en ny, voila!

9. aneben

aneben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, jag har precis samma problem med min Hero. Det funkade före jag gjorde en "factory reset" Nu är kalendern tyst.

Någon som kommit nån vart med det här?

10. Kattkotte

Kattkotte Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På tal om larm.. Mitt alarm fungerar inte som det ska.. Detta har orsakat ett par sena ankomster till mina lektioner och jag har fått nog, jag dödar apps men aldrig klockan, högsta volym, den är strömförsörjd under tiden.. Vad kan det vara för fel? Kan det finns en app på android butiken?

11. aneben

aneben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag löste problemet med kalenderalarmet igår.

Vad jag gjorde var att jag installerade Android kalendern som länkas här (bara Calendar.apk)

Då började alarmet fungera igen. Sen avinstallerade jag Androidkalendern och det fungerar fortfarande. :D