En enkel fråga - finns det något program till Heron som gör om telefonen till en trådlös router. Har en del apparater (bl.a. en iPad utan 3G och endast WiFi) som skulle vara sweet att använda utomhus nu på sommaren. Jag vet att det finns något sätt när telefonen är Rootad, men går att det lösa på en "vanlig telefon". Om svaret är Nej - tror ni att det någonsin kommer att ges möjlighet till detta? Om ytterligare ett Nej - vart hittar jag en bra sida för att Roota
Det du letar efter kallas WiFi tethering och om jag förstått rätt går det inte utan root med original-ROM på Hero. Sen vet jag inte om det funkar att ansluta flera enheter mot Heron heller, den WiFi tether som jag har provat kör såvitt jag minns point-to-point och inte infrastructure.
Det kommer ju gå i FroYo men Heron kommer knappast få en officiell uppgradering till det, så då måste man ändå roota. Här finns en bra guide till att roota (jag använde den själv, väldigt lätt att förstå): https://swedroid.se/wiki/index.php/Flasha/Roota_HTC_Hero
det är sant att Hero inte kommer få Froyo officiellt. Men utvecklare så som nprussel jobbar på att porta Froyo till Hero sedan ett tag tillbaka. Så när han släpper sin portade rom så kan din idé bli möjlig
Finns ett program som "easyTether" finns på market behövs ingen root. Har testat lite snabbt, verkar fungera bra. Behövs dock en klient på pc:n, vet ej hur det funkar på mac.