HTC Hero sync funkar ej...

Diskussion i 'Hero' startad av DrT, 31 jul 2009.

1. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Testat på med vista 64, windows 7 32 bit och Win XP 32 bit. Nån som får det att funka?

2. John

John Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du får ge oss lite mer info att gå på, vart tar det stopp? Är det drivrutinsrelaterat, hittas telefonen av Vista?
    Eller är det programvaran som inte vill vara med?

Lite mer info skulle göra det lite enklare för oss att hjälpa till som sagt. :)

3. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Program installeras rätt, windows ser en androidlur men HTCs program ser ej mobilen. Minneskort mountas men kan inte öppnas.

4. Strix

Strix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skulle behöva hjälp med detta! Samma sak händer här.
    Kan inte hitta någon inställning som påverkar.
    Använder XP Home SP3

Mehhhh......
    Naturligvis hitta jag felet med en gång.
    Anslut USB-Dra ned listen i toppen med USB anslutningen-Klicka på USBanslutningen o mounta kortet.....
    Gahhhhh....

Allså för att komma åt minneskortet!

Kan fortfarande inte synka med telefonen. Telefonen hittar inte nåt synkprogram på datorn. Trots installation av uppdateringen.

Last edited: 10 aug 2009
  5. fristil

fristil Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Har också haft samma problem, tror lösningen är att du måste formatera om microSD kortet, det gjorde jag och HTC Sync fungerade på engång.

//Micke

6. Strix

Strix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, men jag är en klant o installera inte en drivrutin i synkprogramvaran!!
    När du kopplar in moben i datorn så letar den efter filer o då kunde den inte hitta drivrutiner till ADB! Jag lät den leta själv o den fan inga, men dum som man är så lät man den fortsätta installera. O då går det inte.
    Prova minst 10 gånger o installera, men samma skit varje gång.
    Sen fick jag för mig att själv peka var drivrutinerna finns! o då hitta den dom... Meheheheh... sen gick det som på räls.
    Nu fungerar synken utmärkt.
    Ja, är man dum eller?

(För många paintbollar i huvudet gör en förvirrad)

Last edited: 11 aug 2009
  7. Gruel

Gruel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Var hittade du drivrutinerna? Har samma problem.

8. dampen

dampen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade samma problem men efter lite googlande och trixande fick jag det att fungera på mitt x64 windows 7

http://handheld.softpedia.com/get/Drivers/HTC-Hero-Drivers-81097.shtml

Där hittarna ni drivrutinera.
    Lägg dom i rätt mapp "C:\Program Files (x86)\HTC\HTC Driver\Driver Files\Vista_x64" för 64bits windows.
    "C:\Program Files (x86)\HTC\HTC Driver\Driver Files\Vista_x86" för windows 32bits.

Dessa drivrutiner funkar för både vista och windows 7
    Sen måste ni manuellt installera drivrutinera för adb genom att gå in under Devices and printers och ta egenskaper för Androidtelefonen.
    Vid egenskaper kommer den ju visa vad den har problem med genom att markera den med en varningsskylt.
    Ta egenskaper för den enheten och uppdatera drivrutinera från mapparna ovan där ni la in dom och starta sen om datorn så ska det fungera.

Mvh Jimmy "stolt hero ägare"

9. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Ett tips är att testa utan sd-kort. Av nån anledning strulade minneskortet med synken. Efter formatering och omstart funkar allt bra.

10. Roq

Roq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Det är inte klokt vad många det är som har problem med sina HTC sync program, och nu ska jag bli en av dem.
    Egentligen har jag aldrig testat använda den på "riktigt" då jag inte sett ett behov men när jag skulle göra det nu fungerar allt bra förutom en grej. Drivers lägger sig i rätt mapp, programmet installeras och hittar "Min HTC Hero" xD. Men problemet är då att det kommer upp ett error någon sekund efter jag tryckt på Synkronisera nu, oavsett om jag trycker från mobilen eller datorn, som säger som bilden jag bifogar :)
    Jag kör Windows 7 RC och har självklart ett standardprogram i form av Live Mail.
    Någon som har en idé?

Bifogade filer:

11. MrQawer

MrQawer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mer error

Jag har också slitit mitt hår. Mer eller mindre hela dagen har försökt att installera HTC Sync på min dator, (XP 32). Ominstallerat ett tiotal gånger. I början kunde den inte hitta drivrutinerna men jag lyckades till slut få datorn att söka på rätt ställe (se inlägg ovan). Nu är det bara att jag får felmeddelande varje gång HTC Sync ska starta. Se bifogade filer. Man kan verkligen bli galen för mindre. :mad:

Bifogade filer:

12. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har också haft problem. Helt plötsligt dyker inte sync-ikonen upp i notify-fältet längre. Inga problem att använda minneskortet som usb-disk. Jag provade att avmontera minneskortet några gånger och även att plocka ur det (ville verkligen inte formatera om det). Slutligen provade jag att starta om telefonen och efter det blev det möjligt att synka igen.

13. MarkusH

MarkusH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
  14. tpalsson

tpalsson Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    919
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Jag noterade att det 2Gb kort som följde med min Hero (från HandTec i England) var formaterat med FAT-16 , ej FAT-32 som jag kör nu på mitt 16Gb kort.

Jag har iofs inte testat sync, men det kan ju vara nått att gå på för er som har problem.