HTC Hero

Diskussion i 'Allmänt' startad av Pata, 31 aug 2009.

1. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har beställt en Htc hero och väntar nu med spänning att den ska levereras.

Jag har några funderingar hur man enklast för över alla kontakter som man har. ca 300 st.
    Vad jag har förstått så är det inte med något sync program till Heron. Frågan är då hur man för över kontakter till den.

/ Pata

2. Fooseb

Fooseb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Från din gamla telefon kan du ju exportera kontakterna till fil av lämpligt format. Därefter kan du importera dessa kontakter i ditt Google konto, och så kommer din Hero att automatiskt hämta dina kontakter från Google-kontot. (så bör det funka iallafall. Funkar så på Samsungen)

3. nazurro

nazurro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ju den bästa lösningen. En annan lösning, om man inte har möjligheten att exportera kontakterna i något filformat, är att kopiera kontakterna till simkortet m.h.a av din gamla telefon. Heron klarar sedan av att importera kontakterna från simkortet till din telefon. Du kan då t.ex välja att de ska skapas som googlekontakter, dvs synka mot din gmail. Den klara nackdelen med detta för mig var att kontakternas namn blev omkastade dvs efternamn före förnamn, och det fanns konstiga tecken som slash, semikolon osv i namnet, som jag fick sitta och radera bort manuellt.