HTC Incredible S knaster

Diskussion i 'Incredible S' startad av WaltX, 25 mar 2011.

1. WaltX

WaltX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!

Jag är en ny och väldigt nöjd ägare av en HTC Incredible S, men det finns en sak som jag stör mig på. När jag ringer någon så "knastrar" ringtonerna. Även rösten av den jag pratar med knastrar (och hackar ibland). Det spelar ingen roll om jag har på hög volym eller låg volym. Jag har testat att prata med en HTC Desire Z och samtalet låter hur bra som helst. Vad är problemet? Är det någon som har en Incredible S med samma problem eller är det fel på just min mobil?

Tack på förhand,
    /Walter

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Knastrar det som om högtalaren skulle vara trasig? Hur låter det om du ex kör via headset?
    Om den är nyinköpta och det är högtalaren som är paj skulle jag snabbt som bara den kontakta säljaren och hävda att den är doa för att få en ny snabbt.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

WaltX gillar detta.
  3. WaltX

WaltX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Med headset är ljudet bra, men inte utan. Bakhögtalaren för musik bland annat fungerar bra den med. Men det är högtalaren som man har mot örat som låter bedrövligt. Det både knastrar och hackar. Ibland får jag svårt att höra vad den jag talar med säger fast jag har volymen på högsta.

Jag vill bara veta om det är ett problem som alla Incredible S mobiler lider av eller om det bara är min mobil. Inga recensioner som jag har läst om mobilen har klagat på det, vilket jag tycker är konstigt.

4. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Lämna tillbaka den som DOA (Dead On Arrival) och kräv en ny genast! Har för mig att några hade samma problem med Desire'n när den kom. Är säkerligen högtalaren som man har mot örat som är defekt!

5. WaltX

WaltX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så det är alltså någonting fel med just min mobil och inget gemensamt fel som Incredible S lider av?

6. Flightcrank

Flightcrank Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Spelar det någon roll?
    Bege dig iväg till din återförsäljare och få mobilen utbytt innan DOA-tiden går ut, annars så blir du utan mobil i 3 veckor...

WaltX gillar detta.
  7. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Ska ju inte vara så oavsett så. Om det hade varit ett känt fel så hade man nog hört om det. Skynda dig iväg..

WaltX gillar detta.
  8. WaltX

WaltX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack ska ni ha. Byter ut den på måndag. :)

9. Flightcrank

Flightcrank Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tror att HTC har 7 dagars DOA (räknat inklusive inköpsdagen) så om du köpte den i tisdags så är det ok att komma på måndag och få en ny annars så är det reparation som gäller.

10. WaltX

WaltX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Köpte den i måndags. Måste gå imorgon (söndag) då. Tack för upplysningen!

11. WaltX

WaltX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har nu bytt telefon och det är samma fel på den nya. Det är alltså ett fel som alla Incredible S lider av. Synd.

12. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Har du kollat på ex xda om den finns där eller något större forum för just incredible s. Känns konstigt att det skulle vara så men chansen att få två måndagsexemplar i rad är nog inte så hög...

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

13. TjReal

TjReal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

HTC har 30 dagars DOA.. Så var det för mig, fick min desire HD doa´d efter 29 dagar.. :cool:

14. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kan tillägga att jag inte har detta problem. Så alla telefoner gjordes inte måndagar.

15. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

gå och kräv en ny igen.
    sådär ska det inte vara, jag har problemet med högtalaren, men jag vacuumförpackade mobilen med... så inte DoA, utan - Dead on simulated spacetravel.

16. iorx

iorx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kan bara få medhåll från min sida på kvalitet på den.

Jag hade min ett par dagar innan jag skickade tillbaka den och sedan bytte tillbaka till min Desire. Hade problem med skorrigt och luddigt ljud vid telefonsamtal samt att täckning, tal och data, var betydligt sämre än min Desire. T.ex. så hoppade data mellan G, 3G och H mest hela tiden. Samtal led av havlsekunds tystnad/klipp (för båda parter) ett par ggr i minuten samt att jag tappade betydligt mer samtal än tidigare.

En frekvent samtalspartner jag har, har just "bytt upp" sig en Inc. S. Att prata med honom har blivit en plåga sedan dess. Samma halvsekundspauser och samtal som bryts. Han rapporterar även att ibland när det ringer till honom så kan han inte trycka på svara knappen, utan bara lägga på knappen :-) BUG!
    Samtalsvolym från honom är numera dessutom besvärande låg.

Så det verkar som att denna modell inte bara tillverkas på måndagar, de designade och testade den på måndagar oxå verkar det som.

Se om jag får tillbaka en ny med samma problem eller om de skulle "laga" den. Sista beskedet jag fick var att det inte var något fel på min Inc. S :-( ...

/m

17. ciabata

ciabata Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inne på min tredje Incredible S sen jag köpte den förra ett par veckor sedan. Gick visserligen bra att DOA de första men nu är det även fel på deb tredje. Dålig kontakt med nätverk, hoppar mellan 3G och H fast att jag vet att det är bra 3G täckning där jag är. Men det mest irriterande är att personen jag pratar med hör sin egen röst.
    HTC SUPPORT har idag bekräftat för mig att det fått in fler klagomål på Incredible S när det gäller samtalskvaliten. HTC ska enligt Supporten jobba komma med en mjukvaru uppdatering a.s.a.p. Vet inte om jag orkar vänta på den eller om jag ska byta telefon. Tycker för övrigt att Incredible S är en grym telefon, speciellt formatet /Jämfört med HD), den grymma skärmen och förbätrade batteritiden.
    Har nu även sett i flera forum att den här problematiken med Inc-S dyker upp i diverse trådar även internationellt. Surt men sant.

18. SwiftingSpeed

SwiftingSpeed Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

H:et står för HSPA och din telefon hoppar automatiskt upp till H-läget om du exempelvis surfar. Gör du inget bandbredskrävande går den ner till 3G för att spara batteri. H:et är alltså bättre än 3G men du har ingen användning för det hela tiden.

Det är dock inte säkert att den kan hoppa upp till H om du är på ett ställe med dålig 3G-täckning utan då stannar den kvar på 3G. Har du inte 3G-täckning kommer du istället att se ett G som står för GPRS och det är mycket långsammare, med vissa operatörer kan du även se ett E som står för EDGE som är lite snabbare än GPRS.

Det är alltså inget fel på din telefon, H betyder inte att den saknar 3G-täckning.

marulk och eGGe gillar detta.
  19. eGGe

eGGe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tackar för den infon, det var mer än vad jag visste :)

20. Grantroll

Grantroll Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har haft min Incredible S i snart två veckor, upplever inga som helst bekymmer varken med mottagning eller knaster.

Och jag verkar både höra och höras i samtalen, ingen som jag pratat med har klagat.
    Vad gäller mottagningen (nu skall man ju inte lita helt på signalplupparna i displayen) så verkar den bättre än på min gamla legend.
    Har alltid wifi i hela hemmet nu, legenden kunta tappa wifin i sovrummet.

Så min är nog inte heller tillverkad på en måndag.