HTC Kamera - Hur upplever ni den?

Diskussion i 'Magic' startad av Lindhoma, 19 oktober 2009.

1. Lindhoma

Lindhoma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Har haft min HTC Magic i några månader och är väldigt nöjd i största allmänhet, utom kameran.
    Har inte uppmärksammat det riktigt förrens jag var på semester med min dotter och tog massa bilder, där 90% av dom fick slängas.

Antingen är bilden inte fokuserad, eller är den bara i allmän dålig kvalité.

Följande saker har jag gjort:
    * Tvättat Linsen
    * Ställt in kamera settings till "3M High quality"

Har ni några förslag på mjukvara som kan förbättra detta? Eller några tips på inställningar?

Många av inställningarna vet jag inte exakt vad dom gör.

MVH Max

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Finns väl några kameraapps som man kan göra lite saker med, men kameran är riktigt dålig i magicen, så det krävs riktigt bra ljus för att bilden ska bli bra.

3. zonco

zonco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fruktansvärt dålig kamera, kanske rent ut sagt värdelös :) Måste bära runt på en bygglampa för att få OK bilder :) Sedan vart kameran ännu sämre när man bytte till Hero-romen.. (myhero). Både sämre kvalite och segare. Men i övrigt.. Kanonlur.

4. ralleballe

ralleballe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vill man ha en bra kamera kanske man borde köpa en kamera-telefon? eller kanske en kamera? För kameran i htc magic är dålig.

5. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kör med The Nano hero rom, och fotar med Camera Pro, och som alla andra här får jag rätt ok bilder ute när det är soligt... annars är de rödaktiga och grötiga...
    har kikat lite i service manualen och undrar om man inte skulle kunna sätta in en bättre kamera modul in i våra magicar...

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Jag tror inte felet ligger i modulen i sig utan i optiken som används som är mer eller mindre kass på alla kameratelefoner i dagens läge. Detta pga den extremt lilla storleken.

7. robocik

robocik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

så sant... så länge man vill ha en platt mobil, får man nöja sig med halvkassa bilder, inomhus bilder iaf.