HTC LEGEND: Anslutningsproblem, Sync, roota och mer.

Diskussion i 'Legend' startad av RealJMK, 29 feb 2012.

1. RealJMK

RealJMK Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tja!

Min HTC Legend har strulat ganska länge sen 2.2 uppdateringen drygt 1 år sen :(

Jag har aldrig rootat den lr ändrat på den på något sätt... Har vanliga android 2.2.

Mitt problem är:

Förrut (Typ 1 år sen) kunde jag ansluta telefonen till datan och den skulle fråga om jag vill lada, theather, visa som enhet lr synca... Nu frågar den inte mig något alls! Sen har även Sekretess (där man väljer backup försvunnit i inställningsmenyn) :ehm:

I inställningar har jag inte valt att den ska göra samma sak varje gång och har prövat att kryssa för att den ska fråga mig, men det fungerar fortfarande inte.

Har senaste versionen av Sync installerad också. Och kör orginalkabeln.

Eftersom att min garanti ändå har gått ut så kvittar de ju om jag kör någon Custom Rom eller hur?

Frågan är: Kan någon hjälpa mig fixa problemet? Hur får jag den att visa som enhet på datan igen? Försökte även på en kompis data så de e ju inte min data som är problemet heller.

Om inte, vad är det för fördel med att "Roota" mobilen? Vad kan en rootad mobil göra som inte en icke-rootad göra?

Kommer att roota min mobil lösa problemet med anslutningen?

Tusen tack.

//HTC Legend N00ben!

2. wigital

wigital Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

om det är ett mjukvarufel kan du testa att göra en fabriksåterställning och se om usb'n funkar efter det. om det inte hjälper så är det något som har gått sönder skulle jag tro, och det går inte att roota om du inte kan ansluta telefonen till datorn via usb.

RealJMK gillar detta.
  3. RealJMK

RealJMK Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tusen tack wigital! Antar att den måste fan vara paj då! Har fabriksåterställt den 2 gånger och inget händer :( Jag blir så ARG på HTC... Så fort man köper en ny mobil så blir den ju obsolet efter 2 månader då de släpper en ny och skiter i alla de gamla versionerna!

Jag är ju en Android fanboy.. så blir nog nästa flaggskepp NEXUS mobil för mig.. Då kan man ju iaf vara säker på att man får de senaste uppdateringarna och så i tid!

Lr har du några tips?

4. wigital

wigital Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

har garantin gått ut så är det inte mycket att göra, troligtvis är det kostsam att åtgärda det nu. du skulle ha skickat in den på en gång du fick problem.