HTC Legend

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av JonteeH, 22 dec 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. JonteeH

JonteeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjena alla.
    Jag ska köpa min första smartphone på mellandagsrean(man kan ju alltid hoppas den går ner i pris).
    Den som jag är sugen på just nu är HTC legend. Var och kände på den lite igår och tycker den var underbar att hålla i och aluminiumchassit kändes stabilt och så vidare.
    Jag undrar om den är värd sina 4000 kr eller finns det någon annan som är mycket bättre i samma prisklass?
    Tacksam för svar och diskussioner kring telefoner i 4000 kronorsnivån;)

2. Thewapman

Thewapman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Slänger in ett förslag på HTC Desire om den fortfarande går att få tag på. Sen kanske värt att gå upp ett snäpp till Desire HD?
    Fördelar med desire vs legend som jag ser det är att den har bättre hårdvara och att den är mycket lik/samma som nexus one, dvs att custom rom kommer säkert snabbt komma till den när google släpper nytt till nexus. Dvs den kan leva längre än legenden (som troligtvis stannar på 2.2).

Men sen är ju legend grymt stilren.. så är det viktigt för dig så är säkert legend rätta valet. Vet dock inte om jag tycker någon av dessa två telefoner är värda 4k i dagsläget när tegra2 telefoner kommer ut i vår och kommer kosta ca 5k (om man får tro på ryktena). Kan du hålla dig till en 2.3 telefon med fetare hårdvara (kanske köpklar i påsk) så skulle jag tipsa om det.

3. JonteeH

JonteeH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej tack för tipsen, jag gillar verkligen Legends utseende och mina krav på en telefon är inte galet stora. Tror Legend kommer leva upp till mina krav.
    Jag håller med dig om att den kanske inte är värd 4k men jag har inte köpt något större än någon tröja för en 500 det här året känns det som, så nu har jag för mycket pengar och det är lika bra att köpa något riktigt så jag blir nöjd;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.