HTC Magic eller Hero??

Diskussion i 'Allmänt' startad av behnaam, 11 jul 2009.

1. behnaam

behnaam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Nu när Htc presenterat Hero strax efter Magic så blir det lite svårt att välja....
    förrutom skillnader i utseende, kamera, gränssnitt och hörlursingång så undrar jag om det finns någon skillnad mellan snabbheten i dom två telefonerna, dvs är Hero snabbare än Magic om man kollar rent prestanda mässigt?

Då Hero släpps på slutet av denna månad/början på nästa så kanske det är värt att vänta ett tag innan man köper en ny lur? Skulle gärna vilja höra andras synpunkter på saken :)

2. Nepsir

Nepsir Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De använder båda samma processor men eftersom Hero har ett eget gränssnitt finns ju alltid risken att det drar ner prestandan. Jag tror nog ändå att fördelarna är tillräckligt många för att välja Heron, om man nu inte orkar vänta på Galaxy förståss.....

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

jag skulle välja magic hands down, mestadels på att dom innehåller samma hårdvara bortsett från kameran. sen har hero'n något antifingeravtrycksyta.
    också för att nyare magics kommit med en spl som gjort det väldigt svårt att flasha in nya rom och helt omöjligt att komma till fastboot.

rent generell är dessutom magicen billigare förutom på telenor.
    Jag skulle nog väntat tills hero'n är släppt och se vad folk säger om mjukvaran på den.

Har du inga planer på att flasha om heron och bara köra original så hade jag nog köpt hero'n. Vill du flasha och allmänt pilla med telefonen så hade jag köpt magic