Hej, Efter att ha köpt min HTC Magic igår, har jag lyckats spendera en del timmar att testa den. Och måste säga att där finns ett flertal fel som gör mig väldigt förvånad. Jag vill gärna ha synpunkter om man själv kan åtgärda dessa saker! 1. Bluetooth/Wifi verkar inte vara i funktion, har testat med flera olika enheter. Windows generar ett felmeddelande som inte är speciellt detaljerat. Har även läst lite på google att alla verkar ha detta problemet? 2. Mobilen är enligt HTC kundsupport inte kombitabel att andvända som ett modem till datorn? Pdanet hade ju lanserat något, men tydligen kostar det? Tydligen fungerade detta i lanseringen, men T-mobil i samråd med google stängde av detta för det minskade försäljningen av externa mobila bredband 3. Nummer prefixen är statiskt och inte dynamiskt. Exempel: Har jag en kontakt som heter Arne och har nummer +4673000000 eller 4673000000 i min kontakt lista, och han ringer mig från Sverige (då numret kommer visas som 073000000) kommer han alltså inte visas som en kontakt i displayen, utan bara ett nummer. Testade modifiera en kontakt och den måste ha exakt samma nummer som personen ringer från för att den ska visas som en kontakt. 4. Faktumet att Ringsignaler stödjer .Mp3 format, men SMS signaler stödjer endast .wav kanske inte heller är riktigt genomtänkt. Det borde även vara betydligt enklare att ändra till "personliga" signaler. Cache minnet verkar också vara ganska ostabilt med tanke på jag sparade signaler, sen startade om mobilen (och sedan försvann dom ur listan). 5. När du har mer än ett "Missat" samtal kan du inte med enkelhet faktiskt kolla vilka nummer som ringt. 6. Du kan inte "ladda" ner attachments i Gmail applikationen heller tydligen. Eller kan man det? Jag kommer nog komma med fler saker under testandets tid. - M
3) Funkar för mig? Har alla nummer prefixade med 46 och dom fungerar? 5) Vad menar du med "kolla vilka nummer som ringt"? Finns dom inte med i loggen? 6) Funkar också bra....får du inte en "download"-knapp längst ner i mailet
Hej. Ska försöka hjälpa dig med några. 1: Här beror det lite på vad du vill göra med de olika, Att tex. surfa via WIFI eller strömma musik via blåtand funkar tex ok om du slår på funktionerna under settings. 2: Sök på tethering här på forumet så kommer du säkert hitta saker du tycker är intressant i denna fråga. 3: Detta har jag inte funderat på. Men det låter som något so någon redan borde ha fixat. 4: Det borde funka med .mp3. Kolla denna https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=129&highlight=alarms 5: Appen Phonebook som finns på market kanske löser ditt problem 6: Funkar från start om jag inte mins fel. Lycka till med din telefon.
känner inte igen något av dina problem , du behöver lära dig telefonen , det tar någon vecka, hill finger över en missad/ringt samtal i listan i telefonbokens logg, så kan du få se mer Modem ja du , de har försökt det för T-mobile skull,Tre har dock inga problem med detta, det står på tre.se, det är fritt fra, med hjälp av app som azilink funkar modem fint fint utan root det samma pdanet , så whats the problem , Iphone släpte igenom ett sådant app. efter ett år eller var det längre ?