HTC Magic uppgradera eller ej?

Diskussion i 'Magic' startad av mlunden, 30 okt 2009.

1. mlunden

mlunden Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag har en HTC Magic köpt direkt via tre.se i somras dvs den första batchen:
    Olåst: Ja.
    Rootbar: Ja.
    Brandad: Nej, inga loggor på telefonen någonstans.
    Språk: OS på engelska, svensk ordlista/T9
    Mjukvara: Android 1.5 utan någon mjukvara eller teman från operatören eller genvägar till portaler och annat.
    Stöd för ActiveSync: Ja
    Firmware 1,5
    Baseband 62.52s.20.18u_3.22.20.17 ,
    Kernel 2.6.27-dd63d1eb u70000@Android-x01

Ska jag då uppgradera till 1.6 firmware eller vad ska man göra? Vore bra med bra logiska svar. Eller kanske vänta? Eller uppdatera rom-versionen till ROM's (PVT32, A/B) som det finns många tips kring. Vad är bäst att göra nu??

2. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du inga problem med den du har idag ? (saker och ting funkar?!) vänta och uppgradera till Android 2.0 , det kan ta cirka en månad tills den dyker upp.
    annars kan du hänga här lite då och då och läsa om olika ROMar.

Just nu finns två alternativ :
    1. vanila Android (som du har typ)
    2 . Android mrd Sense som HERO har

det finns hembakade rom för alt 1 och 2 ROM som man kan flasha som en update.zip utan att få HTCs senaste SPL (som låser in dig till endast ROM från htc) .
    Du kan flash med HTC romen som du kan tanka med ditt serienummer från htc.com då får du en perfect spl , men Vanliga romen
    Du kan använda annans serie nr. eller be oss om länk till den Sense rom HTC släpte i Taiwan (det finns som alternativen ovan också) och då får du in en ro msom liknar HRO och allt funkar iden (men du får en krångligare form av Perfet SPL) .

3. vurna

vurna Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej!

Jag har också tänkt byta ROM på min Magic. Min magic är faktiskt en exakt likadan som mlunden har, samma kernel firmware version och allt.

Mitt mål är att skaffa senaste Android 2.x på min telefon.
    Jag hade kanske tänkt Cyan Romet. Dock förstår jag inte riktigt skillnaden emellan PVT32A PVT32B.
    Är detta två skilda telefoner av samma modell rent hårdvarumässigt? Och i så fall hur vet man vilken av de två man har?

4. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Stäng av telefonen.

Håll nere back och tryck en gång på power, fortsätt hålla back nertryckt. När skärmen med de skejtande androiderna dyker upp så titta på raden längst upp. Där står det PVT 32A eller PVT 32B.

5. scofie

scofie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    Kör in CyanogenMod och du får en helt ny telefon. Min Magic har aldrig varit så underbar som nu. Visst saknar jag Sense ibland (hade uppdateringen med Sense innan) men inte så mycket som tidigare då det finns appar för det mesta.