HTC Mail äter upp allt internt minne

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av deekay, 13 apr 2011.

1. deekay

deekay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har ett riktigt problem med min HTC Hero.
    Det är nämligen så att HTC Mail äter upp allt internt minne, nu ligger applikationen på 75 mb och det finns ej mejl att radera osv.
    Kan ej heller ta clear data, kanske är borttaget i o m. android 2-1 vilket jag har.

Har googlat ihjäl mig om detta, men ej hittat någon slutgiltig lösning(en lång tråd här för de som är intresserade)
    http://forum.androidcentral.com/dro...ry-leak-bug-phone-storage-getting-low-33.html

Här är också en intressant post(http://forum.androidcentral.com/276305-post264.html), men kommer ej åt den mappen via "File Manager" antar att det kanske behövs root för det.

Någon som upplevt detta problem och lyckats ta itu med det? Sliter av mig håret snart, har inget internminne kvar, kan ej ta emot SMS m.m. samt. att mobilen börjar bete sig underligt hela tiden, pga. detta antar jag.

MVH

2. donaldduck

donaldduck Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Har problem också, tror det är en bug. Det finns ett sätt att fixa det men som ger problem. Man går in under "hantera program"och raderar "data" för "E-post". I min Desire är det denna post som växer hela tiden. Problemet är sedan att alla inställningar för e-post kontona försvinner och namn får ställa in igen. Som du säger behövs root för att direkt gå in och radera under "data". Ok, antar ovan att du raderat i alla mappar under alla konton.

Det sker inte alltid att posten "data" växer och jag har försökt hitta ett mönster. Det verkar ske när jag får ett mail med bilaga. Även med mailet raderat så har posten "data" ökat med bilagans storlek.

Sker dock inte för alla mail med bilagor. Ser två möjligheter: Antingen när jag fått ett HTML-mail med bilaga - vanligt när företag skickar något. Eller när jag tar ner ett mail till telefonen, raderar det inte i telefonen utan i datorn. Kan finnas mångas andra möjligheter också.

3. HockeyPowwa

HockeyPowwa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har nästan samma problem fast med andra htc-appar. Mailklienten ligger stadigt på 4mb, men kontaktboken hamnar på 14mb! Vill ha bort det, men vad försvinner? Samma problem på förinstallerade Facebook-appen. Den drar ofta iväg till uppåt 23mb. Jag har orootad Desire 2.2