Diskussion: HTC News uppdatering sopade alla ikoner

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av puttepj, 10 aug 2012.

1. puttepj

puttepj Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag har fått 2 systemuppdateringar efter att jag fick min HOX och igår kom den 3:e som var en 'personlig' uppdatering som enligt beskrivningen skulle innehålla programmet HTC News.

Inte ont anande accepterade jag uppdateringen som bara tog några sekunder + omstart.

Efterom omstarten hade alla mina ikoner och widgets sopats och en hel del jobb att anpassa telefonens utseende var borta.

Program och inställningar är var kvar så det var 'bara' att lägga upp dem igen och konfigurera widgets som jag ville ha dem.

Surt tycker jag och oväntat.

Vet inte om det finns någon app som kan backupa bakgrunder och ikoner men gissar att en återställning efter en systemuppdatering inte är så lämplig OM inte man kan välja specifikt just bakgrundernas utseende.

Gissar att det är skärmdumpar av varje skärm som gäller som 'kom-ihåg' för att det skall gå lättare att återställa om och när det händer igen, förhoppningsvis inte för ofta.

/putte

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 355
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det du nämner brukar hända vid uppdateringar, både vid custom-rom samt vid systemuppdateringar direkt från HTC.

Räkna alltid med att det händer, även fast det inte alltid händer :)