Tips: HTC One, extremt svår att ta isär.

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av vic viper, 21 apr 2013.

1. vic viper

vic viper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Ett tips i all välmening, håll hårt i era One, det verkar inte lätt att byta ut någon av dess komponenter.

Se länk:
    http://www.ifixit.com/Teardown/HTC+One+Teardown/13494/2

För att byta den vanligast skadade komponenten, en sprucken skärm måste hela telefonen demonteras och enligt ifixit är det ingen barnlek,

HTC One får av Ifixit en repairability score på 1/10

Last edited: 21 apr 2013
  2. Zenithise

Zenithise Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nackdelen med en så välbyggt och kompakt telefon :P
    Äh, köp skärmskydd så lär du inte behöva oroa dig!

3. vic viper

vic viper Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Jag är inte orolig, jag har aldrig spräckt en skärm hittills och något läskigt skärmskydd kommer inte nära min One :)

galaxy81 gillar detta.
  4. Zenithise

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag sitter på min första spräckta nu så :P

5. S4MSUNG

S4MSUNG Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur lyckas ni/du spräcka era skärmar jag har tappat både min förra Omnia HD och nuvarande S2a och en hel del mer lurar utan att ha lyckats, har jag haft tur eller är ni extremt klumpiga?

Aldrig spräckt en display, jag skulle aldrig köpa en iphone då något smart människa har bestämt att den ska vara skyddad av glas :ehm:

Jag är med dig där aldrig ett skärmskydd på mina lurar och ja jag har testat och det är lite som att ha sex med kondom, däremot så använder jag bumper ibland.

Last edited: 21 apr 2013
  6. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag har klarat mig jättebra sen jag köpte min första smartphone för 3 år sedan. Men har nu lyckats spräcka skärmen på min HOX 2 gånger på 3 månader. Först gick jag in i en soffkant med benet där telefonen låg. Sprack totalt. Den andra gången gled den ut min hand, tyvärr stod jag dock och lutade mig ut över en kant med 5 meter ner till marken. Telefonen klarade sig mirakulöst, men digitalizern gick sönder. Så jag måste styra den med ADBs simulerade tryckningar. Så det går att ha sönder skärmarna. Men det är ofta sjuka tillfälligheter. Har tappar mina 3 smartphones jag haft hittils massvis med gånger. Ibland har man bara otur.

7. Zenithise

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Gick in i en kille på tunnelbanan. Grus och kakel var ingen bra combo.
    Min RAZR MAXX har ju fallit i backen ett flertal gången, men den gången i Stockholm fick den nog :(

8. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra
    Nu kan inte jag uttala mig om One än, men föregående HTC telefoner som jag haft har varit grymt tåliga verkligen. Min f.d Hero och Sensation måste åkt i backen 20-30 ggr var under mitt ägande, inte en enda skada orsakad p.g.a. fall, dock lite repor här och var så klart. Min HOX+ har även den åkt i golvet iaf 2-3 ggr, en gång landade den rätt på skärmen men klarade sig galant då också. Har upplevt HTC som väldigt gedigna vad gäller byggkvalitén överlag.

Skulle jag dock knäcka en skärm eller råka på någon annan allvarligare skada så blir det att ta det på drulleförsäkringen.

9. alterswede

alterswede Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    121
    Telefon:
    iPhone XS Max 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone XS Max 256gb
    Värt att veta.
    iFixit - som annars brukar vara suveräna, har misslyckats lite i denna guiden.
    De tog av displayen på fel sätt.

Rätt sätt är att gå via ljudgrillarna.
    När de tas av så finns där skruvar, tror jag läste det på xda.

-WR- gillar detta.
  10. donthomaso

donthomaso Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

IFixit har ju nu gett den konkurrerande mobilen Samsung Galaxy S4 högt betyg när de plockat isär den och menar att den är lätt att reparera. Men samtidigt så är det många recensenter som prisar HTC One för dess byggkvalitet och robusta design så jag antar att det är lite en avvägning - mer robust mobil som är svårare att ha sönder men också svårare att reparera eller vice versa.