Problem: HTC ONE klick ljud ..

Discussion in 'One M7 (2013) - Allmänt' started by Lalee, Nov 15, 2013.

1. Lalee

Lalee Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Tjenare sverige i nattmörkret.

Har ett problem som ja märkte nästan direkt jag startade upp min nya htc one :)

så fort ett ljud av något slag telefonen spelas upp el likande. så kommer det ett jobbigt "klickljud" som håller på några sec efter att antingen meddelande ljud el likande ljud. verkar komma från den nerdersta högtalaren.

har försökt med allt möjligt allt från hard reset och liknande, är nu helt tom på försök att fixa det.
    ber nu sveriges mobil elite om råd. !

tack i förhand !

2. mbs

mbs Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa stäng av Beata audio under inställningar

3. Lalee

MINA ENHETER

har provat detta, men dock kvar står problemet, förstår verkligen ej vad det kan vara då den kom helt ny i förpacking med posten igår .

de e verkligen ett sådan orginelt klick klick klick klick ljud :S fattar inte alls vart de kommer ifrån :S

4. Eraiser

Eraiser Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Iphone 6S
    Platta:
    Sony Z2

Är ett vanligt problem detta och många,men inte alla verkar berörda av detta om man läser runt lite på olika forum mm.
    tankar figurerar kring att detta kan bero på förstärkaren och att denna levererar för mycket effekt och därför uppstår detta ljud.

min hade detta klick i början,även nu. men jag upplever det iaf som att klickljudet inte upplevs lika mycket på senare tid. kan bero på att man kanske "vant" sig vid detta,eller kanske det faktiskt låter mindre,högtalarna kanske behöver en liten tid av användning för att "köras" in?
    en sak är säker iaf. ju sämre kvalite det är på ljudfilen man försöker lyssna på,desto starkare upplever jag klicket,vanligast om man kollar någon länkad video på fb,lr liknande.

5. Lalee

MINA ENHETER

mjo det är ju iofs en lösnining på det hela oxå :P

men jag personligen tippar på att de är något fabriksfel eller liknande, för min började klicka första gången jag starta upp enheten. tycker att om det är "standard" grej för HTC , så e det nog något av den sämre varianten :P får la se vad dom inne på 3 butiken säger idag ! åter kommer självklart med uppdatering :)