Problem: HTC One M8 upplevelse (En månad gammal, Andra telefonen, problem igen...)

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av Kantchi, 1 jul 2014.

1. Kantchi

Kantchi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Tänkte dela med mig av min upplevelse hittills av One M8..

Jag har TELIA

Den första jag fick dog efter att jag kopplat in en MHL adapter.. Skärmen blev vit och HTC logon kom upp... därefter gick inte telefonen att starta... alls... fick den utbytt över disk!

Nuvarande telefon har också vissa problem, nog för att volymknappen sitter lite glappt (inte jätte, har sett värre) så strular både samtal och MMS.

Ibland kommer inte samtal fram alls utan de går direkt till röstbrevlådan, senaste 4 dagarna har jag haft ca 6 samtal som helt från ingenstans avbrutits...

Det mest irriterande av allt är MMS... jag kan skicka MMS... ta emot MMS från nästan alla... Min flickvän har Tele2 & iPhone 5.. från henne kan jag räkna med att ca ett av tio MMS kommer fram.. även från min moster som har Telia, liksom jag, så har MMS blivit flera timmar försenade och även uteblivna..

Jag har gått igenom allt som har med APN att göra, jag har pratat med Telia supporten och de kunde inte hjälpa mig mera än att kontrollera mina APN inställningar...

Jag har även pratat med HTC supporten vilket inte heller ledde till något vettigt.. De tyckte att jag skulle sätta mitt SIM-kort i en annan telefon ett par timmar.. Verkade få alla bilder där.. och när jag satte tillbaka SIM-kortet i HTC:n så gick de första fem bilderna bra! Därefter började jag tappa bilder igen..

Är fruktansvärt trött på detta skiten.. Någon som har några tips? Har snart inget hår kvar på huvudet...

Med vänliga hälsningar, Kalle

2. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Om du kan ringa, ta emot samtal, skicka och ta emot sms/mms då är det inget fel på sim-kortet eller dina nätverksinställningar. I synnerhet inte sen du stoppade in det i en annan lur och fick det bekräftat.

Så det verkar vara luren som strular. Jag antar att du redan gjort en fabriksåterställning?

3. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Gå till Telia igen och förklara vad som händer