Fråga: HTC One, problem med luckan till SIM-kortet

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av ratscore, 16 jul 2013.

1. ratscore

ratscore Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251

MINA ENHETER

Hej på er!
    Jag har sökt lite här på forumet men finner inte svar på mina frågor.

Förra veckan skaffade jag min One. Snart insåg jag att låsknappen var något nedsjunken och lite trög så jag lämnade in den där jag köpte den och fick ut en likadan ny. Sätter mig i bilen och öppnar upp allt och ser att låsknappen är likadan på denna och dessutom är den väldigt svårstartad. Går in i butiken igen, denna gång får jag en silverfärgad (eftersom den svarta var slut). På den fungerar låsknappen perfekt och mjukvarumässigt håller den också. Men jag upptäcker att luckan för SIM-kortet sticker ut aningen, kanske en halv millimeter. Detta låter kanske löjligt men det känns något när man drar fingret över luckan och någonstans känner jag att en telefon för 5500:- ska vara perfekt i alla avseenden.

Kan den utstickande luckan på något vis påverka telefonens funktion eller värdet framtiden? (förutom den estetiska aspekten).

Är jag en riktigt löjlig människa som hänger upp mig på såna här småsaker?

Tacksam för svar!

2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Min SIM-kortslucka sticker också ut någon halv millimeter, men jag struntar i att göra något åt det då det inte är något som stör eller påverkar mig.

Om det påverkar värdet i framtiden? Nej, det tror jag inte. Känns inte som att det är en sån grej man ska lägga så mycket fokus på. :P

Och nej, du är inte löjlig för att du hänger upp dig på såna småsaker. Det är helt upp till var och en hur petig man orkar vara. ^^

3. FutureWorld

FutureWorld Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    166

MINA ENHETER

Min är likadan. Tänkte beställa en ny lucka någon gång i framtiden. För på min lucka ser man att den inte är rak utan den e utåtbuktande där uppe. Så då blir det en kant mellan telefonen och luckan. Om luckan sticker ut fast jag köpt en ny lucka så kommer jag ta väldigt finkornigt sandpapper och slippa ner "bulan" eller vad man nu ska kalla det.

4. inact_0030

inact_0030 Guest

Är ni säkra på att ni har tryckt in luckan ordentligt?

På min är luckan snarare något lite nersänkt exakt lika mycket hela vägen. Jag var dock tvungen att trycka till ganska rejält för att få in den. Jag tror jag var tvungen att ta hjälp av något spetsigt som en penna eller vad det var. Har läst om folk som har haft problem med att SIM-kortet inte känns igen ibland innan man har tryckt in luckan ordentligt.

Min powerknapp är något lite nersänkt, men detta tycker jag är mycket bra eftersom det med min gamla Samsung S2 ständigt var problem med ofrivilliga tryckningar på denna och efterföljande fickupplåsning. Jag vill ha så snabb upplåsning som möjligt och tar därför bort låsskärmar, och då räcker det med att ha knappen på One.

5. FutureWorld

FutureWorld Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    166

MINA ENHETER

Min lucka e missformad. Har försökt att pressa in den på alla möjliga vis.

6. ratscore

Mottagna gillanden:
    251

MINA ENHETER

Tack ska ni ha för svaren allihop!

Jag tror dock att jag ska dra bort till affären idag och se vad de säger, kan informera er senare vad som hände :)

7. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Vill inte göra dig besviken men om du inte kan ta att en lucka står ut en halv millimeter tror jag du får svårt att hitta en som uppfyller dina krav. Min lucka sticker också ut lite men jag har inte haft några problem med det.

8. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Min One är helt utan några glipor eller skavanker alls. En svart HTC One från Comviq.

9. ratscore

Mottagna gillanden:
    251

MINA ENHETER

Sådär!
    Nu har jag varit på Siba i Växjö igen och det var inte alls några problem att byta in telefonen... igen. Dock hade de inte några kvar i lager så jag fick göra ett återköp på telefonen och personalen där var jäkligt hjälpsamma, förstående och trevliga! Kändes nästan overkligt.

Fick köpa telefonen på en annan butik där jag tvingade säljaren öppna samtliga tre förpackningar de hade kvar och valde en som var riktigt fin och skavank-fri. Är skitnöjd nu :D