Problem: HTC One X AOSP app2sd?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Phpanos, 30 jan 2013.

1. Phpanos

Phpanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Tjenare!

Flashade igår en AOSP ROM, och som ni kanske vet så går det ej att flytta appar i det interna lagringsutrymmet (2GB) till "SD" utrymmet (25GB+).

Har nämligen för lite utrymme för att kunna installera appar och jag vill helst inte avinstallera en massa appar. Så jag skulle på något sätt vilja föra över så många appar som möjligt till det andra utrymmet.

Någon som vet hur man skulle kunna gå till väga?

Tack.

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

Såg dig på XDA nyss och kände igen din bild.
    Appmonster är ett gammalt program som används sedan långt tillbaka med android

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.think_android.appmanagerpro&feature=search_result

Det är dock ingen unik funktion att kunna flytta data till sd eftersom man når det här genom inställningar>appar>alla>din app>flytta, finns det en knapp som heter till höger om rensa data

Programmet jag nämnde ovan är egentligen ett enkelt sett att organisera appar.

3. Phpanos

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Hej,

Tack för att du tar dig tid att svara. Problemet är bara att jag inte hittar någon "Flytta till SD" knapp där. Hade detta i ARHD ROM:en innan, men just nu kör jag IceColdJelly som är en AOSP ROM, och där hittar jag det inte? När jag dessutom laddat ner appar som ska förflytta apparna till SD så säger dom att enheten inte är kompatibel med den funktionen eller något...

4. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

JAJAJA!! det är väl android 4.2? ...det är mycket som har förändrats i den versionen. Jag kände inte igen mig på vissa ställen som var omgjorda.

Det kan vara så att programmen ännu inte känner igen det nya med att man flyttar data till /SD/0/android

man har ju en 0 nu i 4.2 eftersom man kan ha flera användare på samma enhet.

Jag har dragit tillbaka BugX, men jag hade samma rom som dig i min telefon igår så jag kan inte titta nu..

5. Phpanos

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jahaja... Det låter ju vettigt :P Frågan är ifall jag borde gå tillbaka till en 4.1 ROM för att sedan flytta över alla appar till SD och sedan byta ROM igen? XD

6. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

nja sådär fungerar det inte riktigt. Vet inte riktigt hur det fungerar men appen ligger fortfarande i /system/app eller /data/app men en del av datan ligger i /sdcard/android ....så att man verkar fördela lite grann av programmet hit och dit.
    Kanske en genväg skapas i de ordinarie mapparna som hänvisar till sdkortet, äsh..nattfunderingar. Jag har aldrig läst om app2sd mer än vad det gör, det var en cool funktion när det kom som skötte sig själv.

Last edited: 31 jan 2013
  7. Phpanos

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jag tror att det på något sätt skapas en symlänk. Men då återstår mitt problem, att flytta över mina appar från det interna lagringsutrymmet till det externa... Har runt 160 appar och det vore skönt att slippa installera om dessa manuellt :P

8. johnconnor

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

återkommer ikväll när romen är i igen, om ingen annan svarar på frågan.

Phpanos gillar detta.
  9. Phpanos

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jag vet inte vart jag ska ta mig till :(