Fråga: HTC ONE X ersätts med...?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av mrphille, 9 jul 2013.

1. mrphille

mrphille Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hej,

Jag har en ett år gammal ONE X som varit inne två vändor hos reparatören för WIFI problemet. Detta är nu fullt dugligt igen. Dock har jag börjat få problem med skärmen och gula fläckar. Som jag förstått det från Dustin där jag köpt luren så får man en ny produkt/ersättningsprodukt efter 3 reparationer. Om de nu fixar skärmen på 3:e reparationen och telefonen inte lider av andra problem antar jag att jag inte är berättigad till ny produkt utan den skall i sådant fall reklameras en 4:e gång (dvs. varit inne 3 ggr och fortfarande inte ok) - har jag förstått deras policy rätt? Oavsett problemet så har Dustin har slutat sälja ONE X. Vad tror ni Dustin i sånt fall ersätter med?

2. Mozze

Mozze Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

Galaxy S3 eller något av de nya som finns ute, ring och fråga och se vad dem kommer ersätta den med, om det är något gammalt, fråga om du kan få en bättre mot en pytteliten slant! brukar gå bra:)

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 351
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det brukar vara så att du får en ny produkt, när du skickat in den på service tre gånger för SAMMA fel - inte tre olika. Det skiljer sig ibland och det kan nog Dustin bäst svara på, hur de gör.

Vilken ersättningsenhet du får beror nog främst på verkstaden, de kan ibland beställa in enheter för ersättning - även om de inte säljs hos återförsäljaren längre. Om de däremot inte kan göra det, brukar det vara möjligt att lägga till lite pengar emellan för att få en ny bättre enhet. Men annars bör du nog få en Galaxy S3 som ersättning :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

4. Leechu

Leechu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tyvärr har cammen rätt, måste vara 3 gånger för samma fel.
    Du kan ju hoppas på goodwill, men jag är mycket tveksam!

5. Thyg0d

Thyg0d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Note20 Ultra
    Har precis pratat med HTC supporten om min HOX som packat för 3:e gången..
    Först Wifi felet=fick nytt systemkort och annat, fråga inte varför..
    Fick tillbaka den med 10-20 omstarter per dag=nytt inkl skruvar allt utom skalet.
    Nummer tre, nuvarande, höll i ett par månader och nu har G-sensorerna gett upp.

Kontaktade HTC supporten och de kollade upp min service historik och sa att jag
    skulle be NetonNet kontakta HTC och att de skulle göra en reklamation av den..
    d.v.s en ny lur.
    Så även om konsumentköplagen säger 3 ggr för samma fel så är det nog så att
    HTC har insett att One X är av rätt dålig kvalitet och kanske skadar mer än den gör nytta
    för deras rykte och byter istället.

6. Leechu

Leechu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Det du beskriver är rätt och slätt att dom bara kommer bolla saken mellan varandra, vilket bara drar ut på tiden för dig att få tillbaka telefonen.
    Hade liknande problem med flickvännens Xperia V, 4-5 gången vi lämna in den med SoD fick elgiganten igenom en reklamation och vi fick en sprillans ny skickad från sony.
    Men hoppas det löser sig för dig, men garanterat så får du bara en ny One X, tro inget annat :)