HTC One X / PHONEHOUSE SKIT

Discussion in 'Allmänt' started by KlasH997, Mar 12, 2013.

  1. KlasH997

    KlasH997 Infant Droid Medlem

    Joined:
    Mar 13, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, vet inte om tråden ligger i rätt kategori - ursäkta om så är fallet!

    Mitt problem är att jag är så jävla trött på att min htc ständigt tappar nät. Det återkommer minst en gång i veckan och varar i perioder om allt från 1 minut till flera dagar i rad. Den har varit inne på reparation för en gul skärmfläck samt att den tappar nät men nätproblemet lyckades dom inte att lösa.

    Jag vill gärna göra en reklammation och be om en ny lur för detta går fan inte. Är så himla trött och orkar bara inte längre. Känner mig duktigt grundlurad som konsument att binda mig till ett abonnemang som fungerar ibland. Vet att det finns många trådar gällande detta, men hittar inget just angående 3 via phonehouse.

    Hur borde jag gå tillväga? telefonen har som sagt varit på rep en gång innan.

    MVH
     
  2. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Joined:
    Dec 9, 2010
    Messages:
    1 557
    Likes Received:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Det är bara att lämna in igen. De har rätt att försöka avhjälpa felet mer än en gång.
    Om de försökt att avhjälpa felet två gånger och samma fel kommer en tredje gång brukar de skicka in den för att HTC ska kunna bekräfta att det är samma fel och då får man den utbytt mot en ny telefon av samma modell. Det är nog det vanligaste.

    Se till att du sparar inlämningspappren så du kan bevisa vilka fel den varit inne för tidigare.
     
  3. KlasH997

    KlasH997 Infant Droid Medlem

    Joined:
    Mar 13, 2012
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0

    MINA ENHETER


    Okej, ja det har jag gjort. Tack för hjälpen!
     
  4. Gavin_Gadget

    Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

    Joined:
    Aug 29, 2010
    Messages:
    615
    Likes Received:
    68
    Telefon:
    S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Jag hade också problem med en telefon tidigare, där samtalskvalitén var kass. Den lämnades in tre gånger för samma fel och kunde då reklameras så jag fick byta till en telefon av samma värde.

    http://www.konsumentverket.se/mobil/Din-ratt-som-konsument/Reklamera-och-klaga/

    Hittar inte den länken nu men jag hittade då en sida där det stod att de (butiken) hade rätt att försöka reparera telefonen tre gånger innan jag kunde begära att få byta till en annan modell.

    Här är en annan tråd där det diskuteras:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=22324