Tips: HTC One X Skärmskydd

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av chrippe7, 7 jun 2012.

1. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag hade en HOX förut och då beställde jag skärmskydd från Amazon i ett 6-pack, nu bytte jag dock till SG3 istället så jag tänkte kolla om det finns någon i Stockholmsområdet som skulle vilja byta de 4 skärmskydden jag har kvar mot en läsk eller kanske någon godispåse? :cool:

Kan tillägga att det är inga värdelösa skärmskydd, utan det är skärmskydd som inte ens märks att dom sitter på om man sätter på dom bra ;-) Satte på ett av dom på min SG3 men passar ju inte direkt storleksmässigt så ska köpa några nya till min SG3

2. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Vad skall man med skärm skydd till en telefon som inte går att repa? förstår inte hur folk lyckas få repor på sin telefon. Kört med min gamla IPhone 4S, i snickarbrallorna bland smuts hela dagarna kan inte se en enda liten repa. Men hade du bott i Göteborg hade du fått en bio biljett och en puss på kinden.

3. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Haha repor går ju att få, jag föredrar att ha skärmskydd just för att det känns säkrare, men det är riktigt skönt att ha om man käkar något och är lite kladdig om fingrarna vilket inte märks lika mycket på ett skärmskydd. Tycker fingrarna glider bättre på skärmen om man har skärmskydd, iallafall om det är ett bra skärmskydd :-)

Ingen annan intresserad i Sthlm-området?

4. idiotech

idiotech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Exakt sådär tänkte jag också när jag köpte min One X i samband med att den lanserades. Nu några månader senare så sitter jag likt förbannad med några mindre repor på skärmen. Hur jag har fått dom är ett mysterium då jag har behandlat den lika varsamt som jag förmodligen kommer behandla mitt förstfödda barn. Jag har alltid haft min telefon i en läderficka, aldrig i byxfickan direkt utan att telefonen ligger i läderfickan föst och alltid lagt mer min telefon med baksidan nedåt.

Gorilla Glass är riktigt bra - om du gnider stora trubbiga saker men riktigt små föremål som sand eller annat repar skärmen. Skulle jag haft en tillbaka till framtiden-bil och åkt tillbaka till när jag fick min One X så hade jag direkt utrustat den med ett skärmskydd och inte några månader senare.

5. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Hehe faktiskt så svarade du själv på varför din fick en repa 'läder ficka' fastnar små helvetiska partiklar i den som gnids emot skärmen när du lägger i den. Var samma för en vän. :(

Skickat från min HTC One X

6. MikeDropIt

MikeDropIt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hur mycket kostade frakten, undrar jag :)

7. Ultradox

Ultradox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Då måste det vara läderfickan antar jag ;) för jag har inte en enda repa på min och jag har tappat den på asfalt, hemma x antal gånger och har aldrig haft skärmskydd eller plast-case sak. Bara rakt ner i fickan eller vart som helst i bilen etc etc.
    Sen är det ju faktiskt så att det är "bara" en telefon och den ska användas och sedan bytas ut så lite repor kanske ska ses som ärr. Det ger karaktär. :)

8. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Frakten om du bara löper det går på 40:-, men om man beställer vissa utvalda saker för ett värde än £25 så får man gratis frakt till Sverige :-) Har nyss beställt min 3e omgång därifrån hehe, första rundan fick jag och 5 polare skydd och 6 skärmskydden till våra mobilen för 300 kr allt som allt, så typ en 50-lapp per skalle :-)

9. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Du bodde ju i Stockholm, skulle du vilja ha något skärmskydd? Kan bytas mot någon frukt om du vill :)