Fråga: HTC One X unbrickable?

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av happyoccasion, 1 maj 2012.

1. happyoccasion

happyoccasion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Idag på irc freenode #htc-one-x påstod en av @'s att det hittills inte har producerats någon känd brick, öht.

"very hard to brick as you cant flash hboot. but I am sure if you somehow disrupt an hboot update process it will be over. but you cant remove battery so that is also hard to manage"

Vad tror ni om detta? När kommer vi till att se en brick?

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ett antal som skapat halvtegelstenar än så länge men de jag känner till har lyckats lösa eller är på väg att lösa problemet. Det är klart att man kan sätta sig i skiten rejält eftersom vi saknar s-off och det strulas lite med att folk flashar fel RUUs eller boot.img men det mesta brukar gå att lösa med lite tid.

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Njau... det kan vara tur också för ASUS gjorde en kanontabbe med Primen som ledde till att massvis med plattor blev riktiga "tegelstenar". Primen =Tegra3 :P

Ett stort problem är att det inte finns någon nvflash för Tegra3 utgiven.... den ska komma nu för Transformern så kan man rädda plattan.

De här snubbarna som diskuterar kan nog klara av en riktig "brick"....
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1604300

De sista sidorna innehåller en hel del om just nvflash....

4. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ja, NVFlash vore en dröm. Det programmet har räddat min O2X och Galaxy Tab många gånger ^^