Diskussion: HTC one X+ VS one XL

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av hella, 22 oktober 2012.

1. hella

hella Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, det är tid för mig att köpa ny telefon. Jag har en desire nu och jag har väntat på tok för länge för att uppdatera mig men nu är det dax.

Jag står och väger mellan dessa två, HTC one X+ eller XL. Fördelarna jag ser med X+ är att den är mycket snabbare, har större minne och den nya programvaran. Samtidigt så har den inte 4G LTE vilket XL har och detta kanske skulle vara smidigt att ha om nu 4G-nätet blir så bra som lovat.

Vill gärna få lite synpunkter på båda telefonerna och om ni tror det är värt att offra 4G för en snabbare telefon med 4,1 eller tvärt om.

Jag är inte helt säker på var jag ska lägga den här tråden men jag lägger den här. Rätta mig om jag har kommit fel.

2. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

One x+ lätt, du blir nöjd :)

3. hella

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej men jag tycker att det är synd att den inte har 4G annars hade det inte varit något problem att välja alls..

4. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Själv måste jag säga att 4G på mobiler känns lite överskattat. Batteritiden är inte ens tillräcklig på 3G, och med 4G blir den väl ännu sämre? Sedan fungerar hastigheten utmärkt via 3G för mig.
    När mobilerna kommer upp i kanske 50-60 Mbit/s och med hyfsad batteritid, då kan jag tänka mig att byta. Annars verkar One X+ som ett utmärkt val. Vad jag har förstått så ska nästan alla barnsjukdomar som One X hade vara fixade iom One X+. Så jag skulle helt klart kört på den istället för XL.
    Men fungerar verkligen XL med svenska 4G nät än?

5. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Finns ens one xl i Sverige? Den är väl bara för amerikanska nät? Men om du nu bor i usa då är det här en bra fråga. Surfar man mycket på nät kanske man ska välja 4G.

via TT2 on HOX

6. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

vad jag vet är att Australien, filipinerna, har den modellen, ev U.K och tyskland.

7. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

One X+ ska väl ha 4g och XL finns inte i Sverige. Slutsats: det blir ett lätt val för dig.

8. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

4G på One X+? Stämmer det verkligen?

9. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Last edited: 24 oktober 2012
    -WR- gillar detta.
  10. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Det är jag som läser för mycket amerikanska tekniknyheter och har för höga tankar om tillverkarna. Tur att det finns de som är vakna på forumet.

Jag förstår grunddilemmat nu. Det känns ju dumt att köpa något utan 4G. Batteriproblemen borde inte vara så farliga för de telefoner som kommer nu. Om man är i Stockholm så lockar verkligen tanken på att kunna komma ifrån det överbelastade 3G-nätet. Padfone 2 kan ju vara ett vettigt liknande alternativ som ska ha 4G.

11. hella

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag trodde att XL skulle gå att köpa i Sverige för den finns med på prisjakt men att de inte hade släppt den här än.

Ja som sagt då blev valet mycket lättare för då finns ingen HTC som har 4G som eventuellt kommer fungera i Sverige...

12. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Finns det ens någon telefon i Sverige som har 4G öht? Som alltså kan använda den svenska versionen av 4G.
    Jag trodde bara det fanns att få som mobilt bredband.

13. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    samsung galaxy s2 LTE, samsung galaxy s3 4g och LG true hd LTE (eller något liknande) finns på den svenska marknaden just nu och galaxy note 2 4g är väl på gång. men ja, jag vet tre stycken som finns på marknaden just nu!