HTC One X vs Xperia S

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jompis, 8 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag lär inte vara den enda som väljer mellan de här två mobilerna nu när Tre och Tele2 har sina kampanjer.

Så vilken väljer man egentligen?

HTC One X:
    Större skärm(Bra/dålig?)
    Quad core
    Beats
    Aningen större batteri

Xperia S:
    Högre pixeltäthet
    Något mindre
    Stilrenare

Jag själv kan inte fokusera på jobbet överhuvudtaget med det här dilemmat i huvudet. Hjälp mig!

Last edited: 8 mar 2012
  2. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Jag skulle lätt ta HTC One X p.ga specsen.

3. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Det är ju lite det jag är inne på. Men samtidigt vill jag inte hamna i en situation där jag stör mig på telefonens utseende.

Dock är ju telefonen är ju bara en bonus. Kommer fortfarande spara in 2000kr/år på bara abonnemanget. Dock måste jag byta operatör om jag väljer One X. Måste nästan göra en riktigt Pros/Cons lista i det här fallet.

4. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Skulle ju helt klart gå på specarna!

Tycker inte One X är en på något sätt ful telefon, men det är ju en smaksak vad man gillar. Skulle inte heller köpa den bästa mobilen i världen om den såg helt galen ut. Experia S är snygg, men jag det är något industriellt i designen som stör mig.

Vad man än väljer så får man en sjukt bra mobil ;)

5. brat

brat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag tänker så här att HTCn är mer framtissäkrad. Man binder sig 2 år och jag har inte tänk byta mobil inom den perioden. Känns tryggare på något sätt. Hinner hända mycket på 2 år.

6. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ja, jag har också börjat närma mig specarna nu. Sett lite recensioner, klickat runt lite och så. Framtidssäker ska ju också väga tungt på 2 år. Så det blir nog ett byte till 3 och X:en.

Däremot försöker jag övertyga 3 att ta hem den svarta, så den i min mening är snyggare! Vit plast är inte så snyggt på framsidan av en telefon. Bör vara glas som på SGS2, O2x, iPhone o.s.v

7. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Har också haft en hang-up på vita telefoner, men jag börjar faktiskt att svänga lite. Är faktiskt ganska less på svart, och kommer nog att gå på en vit. Omväxling förnöjer :P Sedan får framtiden utvisa om det var ett bra eller dåligt val.. trist om man hatar den efter ett halvår :cry:

8. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag har en vit O2x nu faktiskt. Jag gillar den riktigt mycket.
    Men just de telefoner med kritvit plast gör att den ser just plastig ut.
    Sen tycker jag att de borde valt antingen allt utom skärmen vitt, eller ingenting. Tycker det ser konstigt ut bara när de har vitt en bit, sen svart och sen skärmen(svart). Men det är som sagt min uppfattning. Vi har ju alla rätt till en egen ;) Jag håller tummarna att de hinner få in svarta innan leverans.

9. wohlin

wohlin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Binda sig i 2 år är segt! Men eftersom telefonen ingår och man slipper den där jädrans förhöjda avgiften så kan man ju sälja den om 1 år och köpa en kontant, man hinner ju spara ganska mycket pengar på den här tiden med denna fina Deal :) :)

Kommer bli svårt att hålla sig ifrån nyheterna på nästa MWC :)

10. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ja, exakt så resonerar jag. Man tjänar ju på kalaset utan att ens plocka en mobil.
    Den är ju en ren bonus!

11. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag funderar också lite på dessa två (bl.a). Lutar nog mer åt Xperia S. Jag har små händer och tror att det skulle bli jobbigt med One x in om jag inte har testat den. Xperia S har hd-skärm och en bra och snabb kamera (med tvåstegs kameraknapp) i ett relativt smidigt format. Nackdelen är det lite gamla chipsetet.

12. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag anser mig inte ha särskilt stora händer, men jag tror att det är en vanesak. När jag gick från Legend(3.2") till O2x(större 4.0") så tänkte jag att det skulle bli problem.
    Men man lär sig ju att lägga telefonen till rätta och balansera den när man gör olika rörelser. Har en polare som har Nexus, ganska precis samma storlek. Han sa att det gick jättefort att vänja sig.

13. Skydive

Skydive Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Fan... Jag som beställt en Xperia S via Tre nu så läser jag om den här, nu blev det jobbigt!
    Har en N1a som jag vart nöjd med så att fortsätta med HTC skulle kännas bra samtidigt som jag tror Sony gör bra grejer också.

Vas säger ni: Jag prioriterar Batteritid, kamera, videosupport, storlek/vikt (i den ordningen) och möjligheten att spela upp högupplösta filmer på TV via HDMI. -Whats my pick?

Läste om att HTC har Wireless HDMI vilket verkar vara jäkligt ballt. Frågan är bara, kan man ladda telefonen samtidigt som man spelar upp film via Micro-USBporten?

Behöver verkligen er experthjälp här!

14. Jungelbobo

Jungelbobo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 11
    ROM:
    Stock
    Samma dilemma här! Har tele2 idag men skulle lika gärna kunna byta känner jag.
    Har suttit och klämt på en Xperia S dummy hela dagen på jobbet och tycker den känns väldigt smidig och bra i formatet och personligen gillar jag utseendet skarpt!

Har en Galaxy Nexus idag och kan tycka att den är i största laget så det talar väl emot One X enligt mig.
    Men sen är ju frågan om Quad Core eller ej, byter ju av vana telefon lite för ofta så kanske inte skulle vara nån "Big Deal" och fortsätta med en Dual-Core på 1,5ghz ett tag till. Fyrkärniga lurar lär det ju komma en del av inom kort tycker man.

Fan att de ska va så jäkla svårt allting!!!

15. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Brukar man inte normalt också presentera batteritiden när företag presenterar deras nya lurar? Eftersom HTC valt att inte lyfta fram detta och enbart skriver hur stor batteriet är så tror jag att det kan vara något som de inte är ritkigt stolta över. Värt att tänka på innan ni förbokar. Om batteritiden är viktigt för er så skulle jag nog avvakta tills det kommer någon recension, vilket lär väl komma de närmaste veckorna.

16. MatDiggy

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Har beställt en One X, men jag håller med dig.. har lite dåliga vibbar när det kommer till batteriet. Har för mig att jag läst att det har samma mah som Galaxy Nexus.. :ehm:

17. Tozs

Tozs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag sitter själv och funderar på One X nu men jag är inte alls orolig över batteritiden.. Sitter nu med en Desire HD på originalbatteriet, 1230 mAh, och jag kan klara mig i 48 timmar på en fulladdning om jag har aktiviteter som skola eller arbete på dagen. En dag med mycket användande (50-100 sms, en/två timmar facebook, 20 min samtal, någon timme surfande och lite spel) klarar batteriet en dag, blir ju bara laddning över natten..

Sen hur ofta är det man egentligen är utan en laddstation?
    Är man på jobbet har man oftast tillgång till usb och sin lilla kabel och i bilen går det ju också att ladda telefonen så vet man med sig att man inte använder telefonen till att lira spel hela tiden så borde man klara sig ganska så bra.. :P

18. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag håller med. Sen kommer det ju att komma custom roms och kernels.
    Det ska nog inte vara någon fara. Sen behöver man ju inte ha onödigt ljus skärm. Jag tror att min skärm brukar dra 2-5% av totala batteriet. Det går alltid att göra så att man blir nöjd. Jag laddar varje natt oavsett om jag har 15% eller 60% kvar. Så att jag inte kommer i otakt. Man byter ju telefon innan batteriet tar slut ändå. Inte som på 3310-tiden när man gick igenom 3-4 batterier innan man kasserade telefonen.

19. Shaqim

Shaqim Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har också gått och funderat mellan dessa två. Från början var jag nästan övertygad om att jag skulle ha Xperian. Hårdvaruknapp för kameran, snabba foton, hög pixeldensitet osv. Men sen igår svängde det. Xperian verkar glida på bra, men One X verkar riktigt snabb, och med quadcore borde det väl inte förekomma lagg? Dessutom använder jag mobilen mycket som mp3-spelare och jag antar att HTCs Beats gör att ljudet ska vara bättre även om man inte har ett par beats-lurar? Någon som har någon info ang detta?

20. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tjäna gör du aldrig när du betalar för något men spara kan jag gå med på ;-)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.