Fråga: HTC One X+ ?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Timpppa, 15 nov 2012.

1. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Tja HTC sidan. Behöver eran hjälp!
    Har en SGS3 idag men har alltid haft en förkärlek till HTC's gränssnitt och utseende. Hade HOX ett väldigt kort tag innan jag bytte till SGS3 för ett halvår sen. Nu sneglar jag alltmer på en HOX+ och har en affär klar med en kille men har lite beslutsångest över köpet. Ska sägas att min brorson köper min SGS3 för 3500 kr i helgen om jag vill. HOXEN får jag för 4300 kr som jag tror är ett kanonpris, helt sprillans ny i kartong.
    Så vad säger ni? Köpa och sälja min gamla? Eller bara glömma?

Ni som har koll på custom roms sidan, hur fungerar det här? Har aldrig haft en HTC och vad jag förstått så är det lite mer meck och flasha den!? Finns det bra custom roms och framförallt, passar allt till HOX+?

2. johnconnor

johnconnor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    393

MINA ENHETER

personligen hade jag behållit S3'an om jag hade haft en, med min erfarenhet av tiden jag haft min hox.
    Ja mer meck är det med hox, dock lite lättare att hålla koll på firmware versioner etc då htc använder siffror istället för bokstäver tex samsung XXZZYXZ version på rom.

HOX+ vet jag inte om det blir en helt annan enhet så om roms etc passar vet jag ej, troligen inte.
    Romar till HOX finns det bra, lite tidigt att säga om de nya JB eftersom det är inte så hemskt stor skillnad mellan de olika romarna just nu

3. STJO

STJO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har både HOX och S3 och har velat fram och tillbaka vilken jag ska behålla, men nu säljer jag S3an, skärmen och känslan är så mycket bättre på HOXen. Har du dessutom chans att komma åt en HOX+ så säger jag byt. Jag kör CM10 på båda och tycker dessutom att grafiken flyter bättre på HOX.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag håller med om känslan och skärmen! Skärmen är ju typ det bästa och klaraste som finns. Sen är ju gränssnittet klassen snyggare i HOX.
    Det som stör är den utstickande kameralinsen och placeringen av usb-kontakten, skulle vilja ha den ner till.
    Ett stort minus är HTC's krångel med garantiärenden vid root eller custom rom.