HTC Rezound, grymaste luren hitintills - slår allt?

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av Rekcus, 4 nov 2011.

1. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    "HTC's Rezound first leaked its way into our gadget-lusting hearts in late summer. Then bearing the virile Vigor codename,we suspected a heartily specced, Beats Audio-branded destiny for the device. And today's official unveiling doesn't disappoint, setting this 4.3-inch handset on a 4G course for Verizon's LTE airwaves.

Thanks to the company's financial handshake with Dr. Dre, the Rezound's inbuilt Beats Audio integration gets its first stateside debut. Of course, that's not all that lies beneath the red and black tinged surface. Living up to the machissimo of its in-development moniker, the Rezound boasts a 4.3-inch 720p display and packs a dual-core 1.5GHz processor underneath, with 1GB RAM, 16GB of internal storage /16GB on microSD card, 1,620mAh battery, WiFi and Bluetooth 3.0 in tow. And for you Android fanatics, HTC's shipping the handset Ice Cream Sandwich-ready, but it'll come out of the box with Sense 3.5 skinned atop Gingerbread 2.3.4. As for the phone's front-facing / 8 megapixel camera with f/2.2 sensor (capable of 1080p video capture), well the company's tossed in the same suite of scene modes we saw ship on the Amaze 4G: panorama, action burst, instant capture, and new addition, slow-mo. Naturally, this Beats phone package wouldn't be complete without a pair of those customized headphones, which'll be included in-box."
    EngadgetHTC Rezound for Verizon unveiled: Beats Audio, 4.3-inch 720p display, available November 14th for $299 -- Engadget Mobile

2. Bergkuist

Bergkuist Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

är det fortfarande adeno 220?

3. TMO_KOTOR

TMO_KOTOR Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp, det sitter en MSM8660 under huven så då är det två Scorpion-kärnor som tuggar på i 1.5Ghz samt en Adreno 220 som GPU.

4. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 484
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ber till gud att den här godbiten når Europa, Verkar som en värdig ersättare till min Desire HD.

5. shogun-r

shogun-r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

HTC Rezound – ny värsting från HTC med 4,3-tums HD-skärm | Swedroid

Snygg mobil som är ganska lik Sensation men minus för mig är dom röda detaljerna, hade hellre sett mer neutrala färger likt sensation.

Men när ni säger klart grymmaste luren ever så kan jag inte hålla med. Prestandamässigt är det väldigt liten skillnad mot dom vassaste som släppts (sensation och sensation XE) samtidigt så är batteriet fortsatt ett problem så ingen mening att gå upp i prestanda innan man fått ökad batterikapacitet.

Som jämförelse så har min Sensation 1900 mAh batteri och dual-core på 1.73 GHz.

6. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Konstigt hur de har marknadsfört den här. Den har en skärm som slår allt annat på marknaden inklusive iPhone 4 och i viss mån Galaxy Nexus, och så väljer de att lyfta fram ljudet, som består av en hängmatteequalizer och basiga hörlurar. Eller har de bytt DAC? Någon som vet.

7. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ^word

8. hablam

hablam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

vad många inte tänker på är sammarbetet med bestå audio. där dom kanske enligt dom måste rikta reklamen mot ljudet.

9. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A25 5G (Softbank)
    Platta:
    Lenovo Legion Y700
  10. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag är medveten om det. Anledningen till att jag är besviken på HTC här är inte att jag tycker det är fel att satsa på ljud, utan att jag tycker att de borde satsa hårdare på det. De får gärna skicka med ett par hörlurar med tung bas, men jag skulle vilja att de satte in ett bättre ljudchip också. Det är inte alltid ett bastungt ljud passar musiken man lyssnar på.

Jag skulle även önska att beatsprofilen funkade med spotify, inte bara stockspelaren.

Skulle också vilja se de fixa till inspelningsljud, högtalare och samtalskvalitet. Det är viktigare för mig än fet GPU och processor men saknas tyvärr i Sensation XE.

Det som retar mig är att HTC lätt kan göra detta med lite extra kvalitetskontroll, men prioriteten är att vräka ut lurar på marknaden istället.

11. Fredde88

Fredde88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Sinnessjuk lur asså!! Med ICS blir den helt sjuk!

Någon som vet beräknad norden-leverans?

12. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Är jag den ända här som vet att denna lur är typ ersättning för amerikanerna, typ ersättning för XE'n, tvivlar starkt på att denna kommer släppas i EU.

13. l33t

l33t Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet någon när/om den kommer till Sverige?

14. Walle

Walle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nokia 9 Pureview

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: