HTC:s personwidget

Diskussion i 'Tattoo' startad av rullekalle, 16 dec 2009.

1. rullekalle

rullekalle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Retar mig på att man måste förinställa åtgärd för personerna/favoriterna. Det vanliga är ju att man väljer "ring mobilen" och så fort man rör en bild så ringer det. Blir rätt många onödiga samtal om man har stora fingrar och halvtaskig syn.
    Vet någon hur man ställer in så man i stället får upp en ruta där man kan välja uppringning, sms osv?

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 619
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    På Hero iaf så kan du trycka på lilla symbolen längst ner till höger för varje person, så får man upp alla alternativ. Har man dessutom synkat med t.ex "lookupcaller" (tror jag det är) så får man upp information om vart dom bor osv

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Enklast är väl att inte använda People widgeten.

Går ganska snabbt att ringa någon ändå tycker jag. Var man än är så kan man ju trycka på lur-knappen och sen på siffer-tangentbordet trycka de första bokstäverna i namnet på den man vill ringa upp och välja i listan.

4. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

En sak jag irriterade mig lite på var att man med snabbfunktionen inte kunde ersätta å/ä/ö med a/o (Har till ex. Lök... i ett namn, så svårt att söka på) men sen fattade jag att man också kunde skriva initialera - typ, Adam Lövgren, så trycker man A+L så får man upp det i listan... Smart... men hade föredragit att man (som t.ex. på vissa gps'er) kunde ersätta med å/ä/ö med a/o just i sökningar... Jäjä, snacka om I-landsproblem...

5. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det hade jag missat. Tack för tipset!

6. Oogo

Oogo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play

MINA ENHETER

Telefon:
    Lenovo Moto Z Play
    Trycker du på namnet under bilden kommer kontaktsidan upp. Det är bara om man trycker på bilden som default-åtgärden utförs. Sikta noga bara!