HTC Sensation från telenor, brandad?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Mungoslungos, 9 jul 2011.

1. Mungoslungos

Mungoslungos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Sitter i tankarna att inhandla en sensation från telenor, men vill först fråga er som har köpt av dem om den är brandad? Den ska tydligen vara operatörslåst, men det löser man ju lätt när HTC släppt uppdatering för upplåst bootloader.

Är lite oroad dock, är den brandad kan väl telenor t om bestämma om jag ska få uppdateringar eller inte?

Har funderat på att köpa Galaxy s2 istället eftersom samsung förbjudit företagen att låsa och branda lurarna, men tycker den känns plastig, och sen så avsaknaden av notify LED :<.

Så, någon som äger telenor ex av sensation och vet?

2. Philip5

Philip5 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Egentligen inte svar på din fråga för det vet jag inte. Jag köpte min i Teliabutik och den verkar inte vara brandad utan jag fick uppdateringen tillgänglig när jag kollade efter att läst om den på nätet.

3. PaaDii

PaaDii Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den sensation jag ordnade via telenor är inte brandad i alla fall. Har inte testat en annan operatör, fråga dn säljare vetja.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

4. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har också sensation via telenor. Fick sista updaten direkt.

5. Mungoslungos

Mungoslungos Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tack för alla svar.

Då är det bara batteritid och det påstådda lagget vid uppspelning av HD film som oroar mig, men det lutar nog åt sensation iaf :).

Något som vill dela med sig av sina tankar kring just batteritiden och filmuppspelning? Har ni provat spela HD film till TV via HDMI?

6. Matiros

Matiros Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Köpte precis via Cdon.se och fick den nästan 1000 spänn billigare än hos Telenor när jag förlängde abonnemanget. Har dock inte kollat om den blir låst eller inte då.

7. Serian

Serian Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Inte spelat upp på TV ännu men upplever batteritiden som helt okej. Min tidigare Desire HD tog slut klart mycket snabbare än min sensation.