Htc sensation vs lg optimus 3d?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Defeat, 21 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tja!

Köpte nyligen en optimus 3d som touchen spökade på, gick tillbaka med den och fick pengar tillbaka.

Blev nu osäker på om jag ska köpa en ny optimus 3d eller om jag ska gå på en sensation.

Det jag undrar är:

-Är det sagt att sensation kommer få android 3.0?
    -Hur mycket snabbare är optimus 3d än sensation? (sökt men hittar inga tester där bägge är med)
    -Kör sensation med pentile-pixlar, så att upplösningen inte är så hög som på pappret?
    -Lade över massa HD-filmer direkt på optimusen vilket den svalde och spelade upp mjukt, sensation klarar inte av dessa format vad jag hört eller?
    -Gillar inte optimus launcher, finns det någon som ser lite flashigare och snyggare ut att köpa, och går det isf att ha kvar LGs klockwidget?

Tacksam för snabba svar, skriv gärna vilken ni valt och varför:)

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Varför ska Sensation få 3.0?

Ja det går att ändra launcher! Har du ens sökt? Ja det går säkert att ha kvar LG's Klockwidget, då det säkert finns någon på XDA som har plockat ut den ur original romen.

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

3.0 honeycomb är ENDAST för tablets så där är svaret nej, men vågar nästan garantera att den kommer få 2.4 däremot :)

Skulle tro att sensation är snäppet vassare om jag ska vara ärlig

Sensation har ej pentile så där är det lunch :)

Jag tycker launcher pro är rätt flashig då man kan få till exempel 3d drawer :)

4. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

På ADW EX kan man få 4D...:o

5. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Nja dom kallar det 4D det är samma som 3D i launcher pro :) dock så tycker jag att den i launcher pro flyter mer sömlöst, i ADW så hoppar den så att apparna är kant i kant eller hur jag ska förklara :P

6. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Allt är ju individuellt när det kommer till så små tweaks och jag råder TS att testa följande:

Launcher pro/+

ADW Launcher/ EX

GO Launcher EX

Regina Launcher

Det är dessa jag kommer ihåg så här på kvällen. Kommentera gärna om det är någon som ni vill lägga till!

7. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Jag hade valt Sensation, jag angrar ATt jag tog o3d. Den ar ganska ful och kameran ar sadar.

8. AndroidFtw

AndroidFtw Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    -Är det sagt att sensation kommer få android 3.0? Nej
    -Hur mycket snabbare är optimus 3d än sensation? (sökt men hittar inga tester där bägge är med) o3d har cortex a9 sensation a8 det ar lite skillnad
    -Kör sensation med pentile-pixlar, så att upplösningen inte är så hög som på pappret? Nej det ar into pentile
    -Lade över massa HD-filmer direkt på optimusen vilket den svalde och spelade upp mjukt, sensation klarar inte av dessa format vad jag hört eller? Las recensionen som swedroid fjords det star en hel del om det dar
    -Gillar inte optimus launcher, finns det någon som ser lite flashigare och snyggare ut att köpa, och går det isf att ha kvar LGs klockwidget? JA :D larsson gav manga bra tips

9. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Vet att det finns andra launchers att installera, jag undrade snarare om det finns någon åt htc sense hållet. Kanske dåligt formulerat av mig:)

Andorid 3.0 hårdvaruaccelererar launchern och menyerna, vilket får bort lagget, skulle inte detta komma till telefoner snart med? Kanske inte just android 3.0 men hårdvaruaccelereringen, det är den jag vill ha!

Hade en htc desire innan vilken hackade vad man en gjorde, inga mjuka skrollningar liksom. Segade ofta ned sig en helt del, antar att cpuanvändingen låg på 99% bara man bläddrade lite på hemskärmen..

Finns htcs klock-widget också utbryten?:P'

Hur många % snabbare är LGn tror ni? Länka gärna något test!

Tack för svaren hittils!

10. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

På det översta så finns det teman till alla.

På det understa, läs på!!! 3.0 är bara för Honeycomb tablets alltså inte för telefoner. Så ditt svar på frågan om den kommer att få 3.0: NEJ!

11. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Men hårdvaruaccelerationen ska ju komma till telefonerna med, så att även de blir bruksbara? Är det först i icecream sandiwich som den kommer?

12. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ja det är i ICS det kommer, och det kommer till Q4 ungefär är det sagt, s man kanske kan räkna med att det kommer till sensation i Q2-3 i nästa år skulle jag tro

Om du vill ha det så snabbt som möjligt utan att roota telefonen köp en Nexus S, finns på CDON för 2999kr

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.