HTC Sensation XE dialog med kundtjänst!

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av saangberg, 12 apr 2012.

1. saangberg

saangberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det må ha brunnit riktigt för mig när vi kom fram till minneskortfrågan men HTC är inte värt mycket i mina ögon längre, har alltid hört att man ska köra HTC om man ska ha en Androidlur men vilket jävla fåneri att marknadsföra en funktioner som inte telefonen klarar av, det här är kanske en utav anledningarna till att fler och fler tillverkare tar bort möjligheten till minneskort. Ja jag vet inte om jag överreagerar men jag förväntar mig en telefon som går att använda när man lägger ut så fruktansvärt mycket pengar.

Klickade självklart på kundundersökningen och skrev hur jag kände och jag hoppas verkligen de ringer upp mig för uppföljning.

Fråga till HTC: Det problemet jag stör mig mest på är att när jag använder sökknappen för att söka efter något på internet så öppnar den webläsaren men laddar den sidan jag senast var inne på.
    Detta sker även om jag vill gå in på en länk genom facebook appen så den måste öppna webläsaren eller då jag vill öppna ett bokmärke genom bokmärketwidgeten som jag har på en hemskärm.
    Problemet uppstår däremot inte när jag nyss använt webläsaren utan bara när den fått "vilat" ett tag.
    Detta har jag sett andra som klagat på och en polare till mig som också har en sensation upplever samma problem.

Please wait while we find an agent to assist you...
    Du har kopplats till Per
    Per: Hej Karl-Emil, tack för att du kontaktar HTC Support. Jag undersöker din fråga just nu.
    Per: Jag har hört om detta problem innan och när jag då tagit problemet vidare har jag blivit ombedd att be kunden skapa en buggrapport i telefonen och skicka in den åt oss, tillsammans med information om telefonen.
    Karl-Emil Sångberg: Okey?
    Per: Jag har tyvärr ingen information om någon fix i dagsläget.
    Karl-Emil Sångberg: Och hur gör man det? och hur blir jag hjälp av det?
    Per: Det är inget som kommer fixa ditt problem genast, men det hjälper oss undersöka var problemet ligger.
    Karl-Emil Sångberg: Okey :)
    Per: En B-lösning är att efter du har använt webbläsare, så trycka och hålla in Hemknappen så att pågående applikationer dyker upp och sedan svepa Internet åt sidan så att det helt stängs av.
    Karl-Emil Sångberg: Hur gör man en felrapport när man kommit till webbläsaren då den sökt fel
    Per: För att göra en felrapport måste du först bocka i USB-felsökning under Inställningar->Itvecklaralternativ.
    Karl-Emil Sångberg: Gillar operativsystemen och htcn i överlag men det är så fruktansvärt mycket småbuggar och fel som stör mig tyvärr...
    Per: Sedan, gör så att felet uppstår.
    Karl-Emil Sångberg: ja och sen?
    Karl-Emil Sångberg: usbfelsökning skall vara inbockad hela tiden sen när felet uppstått så ska jag hålla in någon knappkombination då?
    Per: Efter detta, gå till hemskärmen låt skärmlåset vara upplåst och tryck ner volym upp och volym ner samtidigt.
    Per: Telefonen ska då vibrera till en gång, detta indikerar att buggrapporten skapas.
    Per: När telefonen sedan efter ca 15-30 sekunder vibrerar till två-tre gånger är rapporten klar.
    Per: Du hittar den på SD-kortet i mappen bugreports.
    Per: Gå sedan in på följande sida:
    Agenten vidarebefordrar dig till http://htc.com/se/contact/.
    Karl-Emil Sångberg: Okey!
    Karl-Emil Sångberg: då ska jag göra det så ofta jag kan!'
    Karl-Emil Sångberg: Så jag ska göra en rapport precis efter en sökning är gjord
    Per: Du kan göra det två gånger och skicka dessa till oss i en komprimerad mapp
    Karl-Emil Sångberg: som har blivit fel
    Per: Behöver även följande information:
    Karl-Emil Sångberg: okey
    Per: Ditt namn, telefonnummer, telefonens serienummer, Androidversion, HTC Sense-version, basbandsversion och programvarunummer. Denna information hittar du från Inställningar->Om telefonen->Enhetens identitet samt Programvaruinformation för mjukvarunummer och därifrån Mer för basbands.
    Per: Skriv även med din operatör.
    Karl-Emil Sångberg: Okey, har kopierat dina önskemål nu och skall börja skicka in buggrapporter, antar att jag skriver en mening om vad som är fel vid varje tillfälle med :)
    Per: Så, gör en buggrapport efter att felet uppstått, vänta en timme eller så och gör det en gång till
    Karl-Emil Sångberg: Okey :)
    Karl-Emil Sångberg: Finns det någon lösning på tappad mottagning?
    Per: Du kan som beskrivning skriva FAO Per och en kort felbeskrivning.
    Per: Inte i dagens läge, tyvärr.
    Karl-Emil Sångberg: suck..
    Karl-Emil Sångberg: hmm, tror det inte var så mycket mer för denna gång! Får tacka för tipsen så hoppas jag ni kan få ut något av informationen!
    Karl-Emil Sångberg: Jo en sak till
    Per: Javisst?
    Karl-Emil Sångberg: När man filmar HD hackar det väldigt mkt...
    Karl-Emil Sångberg: Läste ett forum att med ett minneskortbyte till ett minneskort som var klassad som ett tillräckligt kunde det göra otrolig skillnad stämmer det?
    Per: Vad har du för SD-kort i telefonen?
    Karl-Emil Sångberg: orginal
    Per: Det stämmer, ju högre klass desto snabbare kan telefonen skriva över information till SD-kortet och desto bättre blir kvalitén.
    Karl-Emil Sångberg: Okey varför skickar ni inte med ett sdkort som klarar av specifikationerna som telefonen borde klara galant?
    Per: ll du dubbelkolla klassen på SD-kortet?
    Karl-Emil Sångberg: sandisk 16gb microsdhc
    Karl-Emil Sångberg: 4 med ring runt
    Per: Jag ska kolla upp detta, men enligt informationen jag har så ska klass fyra vara tillräckligt. Ett ögonblick.
    Karl-Emil Sångberg: jag vängar
    Per: Jag fick svar att det i stort sett behövs minst klass 6 för 720p och klass 10 för 1080p.
    Per: Det minneskort som skickas med klarar av de flesta funktioner som telefonen har, medans man för andra funktioner kommer behöva dyrare och bättre utrustning.
    Karl-Emil Sångberg: Jag blir inte ens förvånad...
    Karl-Emil Sångberg: Så ni menar att ni marknadsför en telefon som inte klarar av det ni påstår? Hur löser man det problemet?
    Karl-Emil Sångberg: Ersätter ni det kort som är undermåligt?
    Per: Orsaken till att telefonerna skickas med minneskort som inte klarar av de mest krävande funktionerna är att det skulle trissa upp priset på ALLA telefoner, vilket inte skulle vara bra för personer som inte skulle använda högupplöst filmande.
    Karl-Emil Sångberg: För vi som köper telefonen pga att de ska ha bästa kameran på marknaden då förväntar oss att det ska fungera?
    Per: Ett till exempel kunde vara att telefonen klarar av att ge mycket bättre ljud än vad de tillkommande hörlurarna kan ge, vill man uppleva bästa ljudet är det bäst att man skaffar hörlurar menade för toppljud.
    Karl-Emil Sångberg: Nu jämför du hårdvara med tillbehör så det anser jag inte vara samma sak.
    Karl-Emil Sångberg: Du betalar för att använda hårdvaran och kan förbättra upplevelsen med att köpa bättre tillbehör
    Karl-Emil Sångberg: Jag har kört 3generationer iPhone innan och har aldrig varit med om att man säljer en produkt som de lovar att ska gå använda till något inte går?
    Per: Hårdvaran i telefonen klarar av högupplöst videoinspelning, medans det minneskort som följer med, ett tillbehör, inte är det optimala för ändamålet men prestera godkänt.
    Karl-Emil Sångberg: godkänt och godkänt...
    Per: Om det är så att det hackar väldigt mycket så kan det vara att det är något annat som spökar.
    Karl-Emil Sångberg: Jag har en HTC Sensation XE till salu fall du vill köpa?
    Karl-Emil Sångberg: Tack för att du bekräftade HTCs standard på telefoner, att man nästan kan använda dom till vad som är utlovat.
    Per: Jag beklagar att du känner såhär, tyvärr kan jag inget annat säga.
    Per: Är det något annat jag kan hjälpa till med?
    Karl-Emil Sångberg: Hahahaha ironisk! Får tacka för mig som HTC kund! Ha en fortsatt trevlig kväll Per!
    Per: Tack detsamma.
    Per: Tack för att du kontaktade oss. Jag hoppas att du har en fortsatt trevlig dag.

(När den här konversationen har avslutats kommer du att bli ombedd om att delta i en kort enkät om vår kundservice, den tar mindre än en minut att genomföra)
    Vänligen ge oss poäng från 1 till 5 (där 5 är högst och 1 är lägst) och skriv eventuellt ett par kommentarer i slutet om du har några förslag på hur vi kan förbättra vår service eller vill berätta om du är nöjd med oss.
    Thank you for using InstantService. You may now close this window.
    Tack för att du kontaktar oss. För att HTC ska kunna fortsätta att förbättra vår service ber jag er att fylla i en mycket kort nöjdhetundersökning genom att klicka här