HTC Sensation XE eller Xperia S

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Eddo, 27 jul 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Eddo

Eddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hejsan!

Jag tänker nu binda om mitt abonnemang (Halebop vänner med surf plus) i 2 år och samtidigt köpa ny telefon på delbetalning. Har just nu en Lumia 800 men känner att jag vill gå tillbaka till android då nuvarande WP-telefoner inte kommer få WP8, och att de flesta WP8-appar inte lär funka till dagens WP-telefoner.

Just nu är jag mest sugen på antingen HTC Sensation XE eller en Sony Xperia S. HTC'n är jag grymt sugen på med tanke på ljudkvaliteten samt in-ear lurarna man får med. Men samtidigt har ju Xperian en grym kamera och mer RAM-minne.

Vilken telefon rekommenderar ni? Jag kommer använda telefonen till mycket musik, kommer ta mycket kort, surfa ganska mycket, spela lite då och då, samt använda enklare appar. Byggkvaliteten är också ganska viktig och den ska inte kännas allt för plastig.

Tacksam för svar!

2. orangesanfransisco

orangesanfransisco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Köp en HTC one S/X från elgiganten, 4390:-/4790:- plus 1000:- i presentkort, de har räntefritt delbetalning dessutom

Last edited: 27 jul 2012
    Eddo gillar detta.
  3. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Varför inte kika på One S? Mins inte vilket ljudchip men bra nog i mina öron. XE är ju något förlegad vid detta laget. Kolla på Sonys alternativ eller om du endå är i den storleksklassen; One x

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2

Eddo gillar detta.
  4. Eddo

Eddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Åh, hade helt missat att One S också hade Beatsaudio, tack för att ni påpekade att den fanns! Tyvärr får man ju inte med Beats-lurarna som man fick/får med Sensation XE, men det får man väl leva med...

Just nu står det då mellan HTC One S eller Sony Xpera S, eller finns det ännu bättre alternativ. Dock ingen som är dyrare än dessa, vill inte få en jättehög månadskostnad.

5. orangesanfransisco

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tycker att du bör köpa One S, då den har dual core Krait CPU som är jämförbar med quadcores. Trots det så kom ihåg att dess internminne är begränsat med ingen möjlighet att expandera

Last edited: 27 jul 2012
  6. Eddo

Eddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Okej, kommer det att göra stor skillnad jämfört med CPU:n som sitter i Xperia S? HD-skärmen samt kameran gör att Xperian också känns väldigt intressant. Även HDMI är ju trevligt...

7. orangesanfransisco

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det bör vara så att One S är snabbare pga mindre antal pixlar i skärmen. Kameran i One X (det vi har hemma, kamera enheten borde vara samma som på One S) är iaf väldigt bra trots att den är "bara" på 8 mpix. Annars kan du köpa MHL adapter för One S, så du kan få HDMI funktionalitet till din One S. Problemet med One S enl. mig kan vara att den har endast 16 gb lagringsminne

8. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    tänk på att beats audio inte betyder mycket i verkliga livet, det är ett billigt försäljningsargument bara. vill du ha det så fine, men skulle inte rekommendera att du köper en mobil bara för det syftet!
    one S verkar dock vara en riktigt trevlig mobil.

9. Eddo

Eddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Okej, det låter ju fint. MHL-adapter visste jag inte att det fanns, har inte hängt med alls på senaste tiden. :D

16gb lagringsutrymme lär jag klara mig gott och väl på. Har det just nu på min Lumia som jag haft sen i mars och jag har 9gb kvar. Visserligen så lär jag ju ha väldigt mycket fler appar när jag skaffat Android, men jag bör klara mig iaf.

Har hört i diverse recensioner att Beats Audio levererar riktigt bra ljudkvalitet speciellt med Beats-lurar. Men det är ju självklart inget som avgör vilken telefon jag köper, självklart är det många faktorer som spelar in.

De flesta verkar ju tycka att One S är det bästa köpet i den prisklassen, och efter att ha kollat runt på youtube och lite andra sidor så är jag just nu mer sugen på den än på Xperian. Ska dock ta mig in till Elgiganten eller MediaMarkt imorgon för att känna på lurarna innan jag bestämmer mig. Tack för all hjälp jag fått här!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.